پس از آن که انتشار تصاویری از نماز جماعت جداگانه روحانیون شیعه و سنی در همایشی با موضوع وحدت در مشهد، مورد سوء استفاده بسیاری از مخالفان وحدت اسلامی قرار گرفت، و البته بعضی آن تصاویر را به نام کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ثبت نمودند، مسئولان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تصمیم گرفتند با برپایی نماز وحدت در اختتامیه این کنفرانس، به بسیاری از شبهات دراین‌باره پاسخ گویند. 

vahdatnamaz

از همین رو در هنگام فرارسیدن وقت نماز مغرب، جلسه را به صورت رسمی تعطیل نموده و اعلام نمودند که نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله اراکی برپا می‌شود. از آنجا که در سالن همایش های بین‌المللی صدا و سیما فضای گسترده ای برای نمازخانه وجود ندارد مسؤولین اجرایی همایش در محوطه لابی سالن، فضای محدودی را برای برپایی نماز جماعت مهیا کردند. ولی وسعت کم این فضا از یک طرف و کوچک بودن دستشویی های سالن همایشها- که شرکت کنندگان برای گرفتن تنها وضو باید دقایقی در صف می ایستادند- باعث شد تا عده زیادی به این نماز جماعت نرسند. از همین رو پس از اتمام نماز مغرب و عشا توسط آقای اراکی، یکی از روحانیون اهل‌سنت که در نماز ایشان نیز شرکت کرده بود، از وی اجازه گرفت تا نماز جماعت دیگری را برپا کند. در این میان آیت الله اراکی ضمن موافقت با برپایی این نماز جماعت، در اقدامی پسندیده خودشان نیز در این نماز جماعت شرکت نمودند.

vahdatnamaz1

با حال متأسفانه اگرچه بسیاری از سایتها و خبرگزاریها تصاویر اقدام اشتباه شرکت کنندگان در همایش مشهد را بازنشر نموده و بر آن حاشیه زدند، ولی تصاویر نماز وحدت اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که می‌توانست به بسیاری از تبلیغات منفی غرض ورزان پاسخ دهد، کمتر مورد توجه قرار گرفت!

vahdatnamaz2