شامگاه ١٢ دی ماه ماموران کلانتری ١٤٢ کن در جریان یک نزاع و درگیری در داخل یکی از رستوران‌های جاده کن قرار گرفتند. با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد جوانی ٢٤ ساله به نام «حمیدرضا» بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه گردن جان باخته است.

 همین اطلاعات کافی بود تا کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل جنایت حاضر شدند و ضمن هماهنگی با قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی، اقدام به دستگیری تعدادی از افراد حاضر در درگیری کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی، تحقیقات در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسی اظهارات افراد دستگیر شده حکایت از آن داشت که درگیری از زمان ورود یک گروه موسیقی دوره‌گرد به داخل یکی از رستوران‌های منطقه کن آغاز شده است. صاحب رستوران وقتی قصد داشت این گروه را از رستوران بیرون کند با مقاومت آنان روبه‌رو شد. مردان دوره‌گرد به داخل رستورانی دیگر در همان نزدیکی محل جنایت فرار کردند.

ادامه تحقیقات نشان داد که مقتول به همراه تعدادی از دوستانش به تعقیب فرد دوره‌گرد، وارد رستوران محل جنایت شد. در آن‌جا با تعدادی از افراد داخل رستوران محل جنایت درگیر شدند که در این درگیری، مقتول با ضربه چاقوی یکی از افراد داخل رستوران به قتل رسیده است. کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل رستوران پرداختند. تصاویر دوربین‌ها بازبینی شد و ماموران موفق به شناسایی لحظه درگیری مقتول با قاتل شدند. با به‌دست آمدن تصویر لحظه جنایت، محسن ٢٩ ساله متهم اصلی پرونده شناسایی شد.

تسلیم عامل جنایت
کارآگاهان به محل سکونت محسن در فاز اول شهرک اندیشه مراجعه کردند و متوجه شدند که او ساعت ٣ بامداد لباس‌هایش را برداشته و از خانه خارج شده است. پدر متهم پس از اطلاع از موضوع جنایت، ادعا کرد که فرزند خود را شخصا به قانون تسلیم خواهد کرد؛ ١٤ دی‌ماه بود که پدر متهم، محسن را به پلیس آگاهی معرفی کرد.

محسن در بازجویی‌ها به ماموران گفت: « تمام اتفاقات آن شب در یک لحظه کوتاه رخ داده و حتی مقتول را نیز نمی‌شناختم. مقتول چند ضربه مشت به صورت من وارد کرد. عصبانی شده بودم؛ در یک لحظه با چاقوی داخل رستوران ضربه‌ای را به سمت مقتول پرتاب کرده و به سرعت از رستوران خارج شدم». با اعتراف متهم به جنایت، این مرد جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
منبع: روزنامه شهروند