به گزارش پارس به نقل از پلیس فتا، سرهنگ «یزدان نیکنام» افزود: با مراجعه حضوری دختر جوانی به پلیس فتا و اظهار شکایت مبنی بر انتشار عکس های خصوصیش در فضای مجازی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: بررسی های اولیه بر روی صفحه مورد نظر حاکی از آن بود که عکس های خصوصی این زن جوان در چندین مرحله در صفحات مختلف بارگذاری شده است.

نیکنام افزود: به دلیل اهمیت موضوع تیم ویژه ای از کارشناسان این پلیس با رصد فضای مجازی و اقدامات پلیسی رد مرد جوانی را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی وی را در داخل منزلش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به این پلیس ابتدا منکر هر گونه جرمی بود ولی پس از مشاهده مستندات و مواجه با شاکی لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود را از انتشار عکس های خصوصی زن جوان، شکست عشقی و حسادتی چند ساله عنوان کرد.

نیکنام گفت: متهم در توضیحات بیشتر به ماموران گفت، چهار سال پیش با دختری به نام «ر» آشنا شدم و قرار شد که با یکی از دوستانم به نام «ع» که او نیز به دختری علاقه مند بود پس از ازدواج به خارج از کشور رفته و در آنجا اقدام به راه اندازی کسب و کاری سودآور کنیم.

وی اضافه کرد: متهم ادامه داد همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه پس از مدتی «ر» بدون آنکه مرا در جریان گذارد به ترکیه رفت و پس از مدتی متوجه شدم که ارتباط خوبی با دوستم دارد و در تماس تلفنی با او بوده و قرار است که وی نیز به او ملحق شود.

نیکنام گفت: متهم که از این عمل دوستش به شدت ناراحت بود و از طرفی خیانت دختر جوان برایش غیر قابل بخشش بود به این فکر افتاد تا مانع رفتن «ع» به ترکیه و در نهایت ازدواج این دو شود.

رییس پلیس فتا استان البرز افزود: متهم با کشیدن نقشه ای از پیش طراحی شده و با توسل به این موضوع که چند سال پیش دوستش با زنی به نام «م» ارتباط داشته و عکس های خصوصی آنها در اختیار متهم بود، وجود تصاویر خصوصی بهانه ای بود تا آنها را در فضای مجازی بارگذاری کند تا همین امر باعث شود برای همیشه ارتباط دختر مورد علاقه اش با دوستش به پایان برسد.

رییس پلیس فتای استان البرز گفت: طبق ماده 16 قانون جرائم رایانه ای، هر فردی که از طریق سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا تصویر خصوصی افراد را منتشر کند بنحویکه موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می شود.