به گزارش پارس به نقل از ایران، سرهنگ «حمیدرضا گل‌صباحی» رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی ادعاهای چهار مرد جوان مبنی بر اینکه در جشن ازدواجشان از سوی 8 مرد خشن مورد حمله قرار گرفته و اموال آنها شامل بسته‌های هدیه عروسی و طلاها به سرقت رفته موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.


وی اضافه کرد: در بررسی ابتدایی مشخص شد که اواسط مهرماه سال جاری 8 جوان 21 تا 25 ساله سوار بر چهار موتور با قرار گرفتن در مسیر کاروان‌های عروسی در استان البرز اقدام به توقف ماشین عروس کرده و با زخمی کردن عروس و داماد طلاهای آنان را به سرقت برده‌اند.

سرهنگ گل‌صباحی اظهار داشت: با بررسی موقعیت جغرافیایی محل سرقت و تجزیه و تحلیل شگرد دزدان احتمال داده شد که گروهی از داخل تالار با دزدان همدست بوده و مسیر حرکت کاروان‌های عروسی و روز دقیق آنها را به دزدان اطلاع می‌دهد.

وی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع و پیگیری‌های ویژه، پلیس به مردی که از کارگران یکی از تالارها بود مشکوک شد که پس از احضار وی در مواجهه با مأموران ابتدا منکر هرگونه اطلاعاتی از موضوع سرقت‌های اخیر از کاروان‌های عروسی شد اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی بیان داشت: با همدستی یکی دیگر از کارگران تالار، مشخصات خودرویی که کادوهای عروس و داماد را حمل می‌کرد تلفنی به شخصی دیگر اطلاع می‌دادند.

سرهنگ گل‌صباحی در شیوه زورگیری گفت: در مجموع 8 سارق با چهار موتور و یک خودرو که آنها را اسکورت می‌کرد پس از ایجاد یک تصادف ساختگی با خودروی عروس و داماد و متوقف کردن کاروان عروسی، اقدام به کتک زدن عروس و داماد و سایر میهمانان همراه می‌کردند و طلاها و هدایا را به سرقت می‌بردند.

رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: باتوجه به اعترافات کارگران تالار و تحقیقات پلیس، مخفیگاه رئیس باند که از دزدان سابقه‌دار است و به اتهام زورگیری چهارسال در زندان به سر می‌برد در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ گل‌صباحی گفت: این دزد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت از کاروان‌های عروسی شد اما سرانجام در مواجهه حضوری با کارگران تالار لب به اعتراف گشوده و تأیید کرد که با همراهی هفت دزد دیگر این سرقت‌ها را انجام می‌داد.

وی بیان داشت: با تلاش مأموران و تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی هفت دزد دیگر از اعضای باند که همگی از دزدان و زورگیران سابقه‌دار هستند در تهران و البرز به دام افتادند.10 عضو این باند در بازجویی‌های تکمیلی مأموران به 30 سرقت از کارناوال‌های عروسی اعتراف کردند که ارزش اموال سرقتی یک میلیارد و 500 میلیون ریال تخمین زده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام اینکه تا کنون 40 مالباخته شناسایی شده‌اند از مردم خواست اگر با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.