به گزارش پارس، محمد شاهبختی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره مرکز جمع آوری پلاسما اظهار کرد: براساس مجوز وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی شرکت بیودارو مجاز به تاسیس مرکز جمع آوری پلاسما در پایتخت است. در حال حاضر پایتخت دارای 5 مرکز جمع آوری است که یکی از مراکز به دلیل مشکلات به وجود آمده با سرمایه گذار از رده خارج شد.


وی در ادامه با بیان این مطلب که مرکزی که از رده خارج شد در تهرانپارس راه‌اندازی شده بود، افزود: شرکت بیودارو در حال بررسی تاسیس مرکز جدیدی در خیابان پیروزی بوده که مجوز آن نیز صادر شده است.

ارسال 9 هزار لیتر پلاسما به آلمان
شاهبختی همچنین از ارسال 9 هزار لیتر پلاسما برای تهیه داروی بیماران خاص به آلمان در هفته آینده خبر داد و گفت: پلاسمای اهدایی که توسط مرکز جمع آوری شده است، طی چند روز آینده برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما با نظارت سازمان ها و ارگان های ذی ربط به کشور آلمان ارسال خواهد شد.

رئیس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو در خاتمه تصریح کرد: این محموله توسط شرکت بیوتست آلمان به داروهای خاص و گرانقیمت همچون فاکتورهای 8 و 9، انعقادی،آلبومین، ایمونوگلوبولین، وریدی تبدیل خواهد شد سپس برای استفاده از بیماران ایرانی به کشور باز خواهد گشت.