به گزارش پارس، سرهنگ «حمید رضا گل صباحی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی مراجعه حضوری چهار مرد جوان به پلیس آگاهی و اعلام شکایت مبنی بر اینکه در روز مراسم جشن ازدواجشان از سوی هشت سارق به عنف مورد حمله قرار گرفته و اموال آنها که شامل بسته های هدیه عروسی و طلا ها به سرقت رفته موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: دربررسی اولیه موضوع مشخص شد که اواسط مهرماه سال جاری 8 جوان 21 تا 25 ساله سوار بر چهار دستگاه موتورسیکلت با قرار گرفتن در مسیر کاروان های عروسی در استان البرز اقدام به توقف خودروهای عروس و داماد ها کرده و مجروح کردن آنان اموال و طلاهای این افراد را به سرقت برده اند.

سرهنگ گل صباحی اظهار داشت: با بررسی موقعیت جغرافیایی محل سرقت و تجزیه و تحلیل شگرد سارقان احتمال داده شد که شخص یا اشخاصی از داخل تالار با سارقان همدست بوده و آدرس حرکت کاروانهای عروسی و تاریخ دقیق آن ها را به سارقان اطلاع می دهد.

وی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع و پیگیریهای متعدد دراین زمینه، پلیس به فردی به نام 'م' از کارگران یکی از تالارهای استان مشکوک شد که پس از احضار وی در مواجهه با ماموران ابتدا منکر هرگونه اطلاعاتی از موضوع سرقت های اخیر از کاروانهای عروسی شد اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی بیان داشت: با همدستی یکی دیگر از کارگران تالار، مشخصات خودرویی که کادوهای عروس وداماد را حمل می کرد تلفنی به فردی به نام «پ» اطلاع می دادند.

گل صباحی در شیوه سرقت به عنف این افراد گفت: در مجموع هشت سال با چهار دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو پژو که آنها را اسکورت می کرد پس از ایجاد یک تصادف ساختگی با خودرو عروس و داماد و متوقف کردن کاروان عروسی، اقدام به ضرب و جرح عروس و داماد و سایر افراد همراه می کردند و طلا ها و هدایا را به سرقت می بردند.

رئیس پلیس آگاهی البرزافزود: با توجه به اعترافات کارگران تالار و تحقیقات پلیس، محل اختفاء متهم اصلی «پ» که از سارقان سابقه دار می باشد و به اتهام زورگیری چهارسال در زندان به سر می برده در استان تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و موتور سیکلت وی نیز توقیف شد.

سرهنگ گل صباحی گفت: متهم در تحقیقات اولیه ،منکر هرگونه سرقت از کاروان های عروسی شد اما در نهایت درمواجه حضوری با کارگران تالار لب به اعتراف گشوده و تایید کرد که با همراهی هفت نفر دیگر این سرقت ها را انجام می داده است.

وی بیان داشت: با تلاش ماموران و تعقیب و مراقبت های شبانه روزی هفت نفر دیگر از اعضای باند که همگی از سارقان و زورگیران سابقه دار هستند در تهران و البرز به دام افتادند.

اعضای این باند 10 نفره سرقت به عنف و زورگیری در بازجویی های تکمیلی ماموران به 30 فقره سرقت از کارناوال های عروسی اعتراف کردند که ارزش اموال مسروقه یک میلیارد و 500 میلیون ریال تخمین زده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام اینکه تا کنون 40 نفر از مالباختگان شناسایی شده اند ازمردم خواست تا اگر با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.