پايگاه خبري تحليلي «پارس»- تاکید می‌کنیم که حریم خصوصی افراد برای خودشان محترم است اما زمانی که یک والیبالیست عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در یک شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند، باید حتما توجه داشته باشد که علاوه بر شخصیت حقیقی خود دارای یک شخصیت حقوقی و ملی نیز هست که لازم است شان آن را حفظ کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، هفت راه نوشت: شبکه‌های اجتماعی مدت زمان زیادی نیست که وارد فضای عمومی و فرهنگ عامه مردم ایران شده‌اند اما در همین مدت کوتاه توانسته‌اند فرهنگ خاص خود را به فرهنگ ایرانی – اسلامی مردم ما تحمیل کنند و برخی از خانواده‌ها را به رویکردهای هنجارشکنانه در فضای مجازی واداشته است.

در این میان، برخی از چهره‌های مطرح ملی نیز وارد عرصه فعالیت در این شبکه‌ها شده‌اند که در ابتدای امر، مساله خاصی به نطر نمی‌رسد؛ چرا که ورزشکاران، هنرپیشگان، خوانندگان و سایر چهره‌های معروف نیز مانند همه مردم حق دارند تا دز عرصه‌های عمومی به فعالیت بپردازند و از شهرت خود برای ارتباطگیری با مخاطبین استفاده کنند.

با این حال، نحوه فعالیت برخی از این چهره‌ها بگونه‌ای است که اصلا تناسبی با شئونات اخلاقی جامعه ایرانی ندارد و موجب وهن چهره خود این افراد می‌شود. البته مشخص است که زندگی خصوصی افراد یا همان privacy آنها نیز برای همه قابل احترام است اما این افراد که دارای وجهه ملی و بین‌المللی هستند و در عرصه‌های جهانی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران حاضر می‌شوند، باید به قوانین و هنجارهای ایرانی – اسلامی کشور احترام بگذارند.

انتشار تصاویر غیراخلاقی از برخی چهره‌های مطرح که خودشان یا نزدیکان آنها بدون رعایت احکام شریع دست به برخی اقدامات ناشایست می‌زنند، به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست. تاکید می‌کنیم که حریم خصوصی افراد برای خودشان محترم است اما زمانی که یک والیبالیست عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در یک شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند، باید حتما توجه داشته باشد که علاوه بر شخصیت حقیقی خود دارای یک شخصیت حقوقی و ملی نیز هست که لازم است شان آن را حفظ کند.

در این زمینه می‌توان مطالب دیگری را نیز بیان کرد اما برای جلوگیری از ریختن آبروی افراد آن را ادامه نمی‌دهیم. امیدواریم این افراد، بازنگری جدی در رویکرد خود داشته باشند و تبعات این اقدامات را نیز درنظر بگیرند.