به گزارش پارس به نقل از مهر، وزیر بهداشت گفت: نگاه کلان طرح تحول سلامت، کیفیت بخشیدن به خدمات بهداشتی و درمانی است و محقق کردن کیفیت شوق درونی خدمت می خواهد و پاسداشت اعتماد مردم است.

دکتر سید حسن هاشمی، در چهارمین دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور که با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با بیان این که سخن گفتن در خصوص کیفیت در بین جمع بزرگی از صنعت‌گران طراز اول کشور، چندان ساده نیست، گفت: پیشرفت‌های بشر در عرصه‌های گوناگون زندگی، به نوعی وامدار تفکر انسان‌های خلاق بوده و به بیانی دیگر، تفکر، خمیر مایه تغییر در کیفیت است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه، در جهان امروز بدون افزایش کیفیت در خدمات، نمی‌توان زندگی اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی مردم و جوامع را به نحو مطلوب و شایسته سامان داد، افزود: حکومت ها موظفند که زمینه بروز تفکرخلاق را فراهم کنند تا شاهد شکوفایی کیفیت در حوزه‌های مختلف زندگی باشیم.

وی در ادامه گفت: کیفی ساختن خدمات قطعا مستلزم داشتن برنامه است اما قبل از آن، شوق درونی خدمت به مردم را می خواهد که به عنوان موتور محرکه ای باشد تا باور جدی خدمت به مردم را با رگه های مذهبی و اخلاقی تکمیل کند تا خدمتی را اثرگذارتر نماید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما خدمتی را ارائه دهیم که بر دل خودمان بنشیند قطعا کاری کیفی انجام داده‌ایم و مردم هم از آن رضایت خواهند داشت. بنابراین اول باید با خودمان رو راست باشیم و در مرحله دوم با مردم صادقانه برخورد کنیم.

هاشمی در ادامه سخنانش با اشاره به حلول ماه ربیع الاول، گفت: نگاهی به زندگی پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) و دیگر برگزیدگان خدا برای هدایت انسان‌ها، به خوبی نشان می‌دهد که راستگویی، صداقت و درستکاری ایشان باعث ایجاد عشق و شوق درونی مردم در گرایش به حق شد.

وی اذعان کرد: امروز اگر شوق درونی و عشقِ خدمت به مردم در هر یک از امور زندگی، جاری و ساری شود بدون تردید، از آن، کیفیت متولد خواهد شد و کیفیت محقق شده، پایدار خواهد ماند.

وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: ما همیشه به کیفیت نگاهی سخت افزاری داشته‌ایم و کمتر به جنبه‌های انسانی، اعتقادی و اجتماعی آن توجه کردیم در حالی‌که ایجاد کیفیت و ارتقاء آن وابستگی عمیقی به باورهای ما دارد.

به گفته هاشمی، بهبود کیفیت باورها، به عمیق‌تر شدن اندیشه‌ها می‌انجامد و مدل‌های فکری و رفتاری ما را اصلاح کرده و ارتقاء می‌دهد.

وزیر بهداشت، ارتقاء کیفیت را تلاشی مستمر برای دستیابی به آسایش بیشتر بشریت ذکر کرد و گفت: با این نگاه، کیفیت یک موضوع انتزاعی نیست بلکه تداوم یک حرکتی است که می‌تواند بستری را فراهم سازد تا زندگی امروز افراد، بهتر از دیروزشان باشد.

هاشمی در ادامه افزود: طرح تحول نظام سلامت، نگاه کلانش کیفیت بخشیدن به خدمات بهداشتی و درمانی است، خدماتی که در گذشته به هیچ وجه شایسته ملت بزرگ و شریف ما نبود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح تحول سلامت، گام‌های ابتدایی را برداشته ایم و تا رسیدن به اهداف این برنامه فاصله بسیاری داریم، افزود: ما هم مانند شما موانع زیادی را از سر راه برداشته‌ایم و موانعی نیز پیش رو داریم اما تلاش می‌کنیم با صداقت و درایت و بر اساس برنامه پیش برویم.

وزیر بهداشت در پایان با اظهار امیدواری از اینکه هر چه زودتر با نهادینه شده فرهنگ ارتقای کیفیت در تمامی عرصه ها به جایگاهی دست یابیم که شایسته نام ایران و ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: برپایی این جشنواره را برای شناسایی استعدادها اقدامی مبارک و در خور تقدیر می‌دانم و البته برای رشد و بالندگی این استعدادها باید برنامه مناسبی داشته باشیم.

چهارمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عبدالله جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاحی دبیر کل جشنواره ملی تجلیل از تلاش‌گران کیفیت کشور، در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد و به برگزیدگان این عرصه لوح سپاس و تندیس‌ اهدا شد.