به گزارش پارس ؛ حسین توکلی در گفت‌و‌گو با میزان، در باره ثبت نام دوره دکتری نیمه متمرکز عنوان کرد:تا ساعت ۸ صبح امروز ۲۵ آذر تعداد ۱۴۹ هزارو یکصد داوطلب نسبت به ثبت نام برای شرکت در این آزمون اقدام کرده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ در این آزمون ثبت نام کرده اند، می‌توانند با مطالعه‌ اطلاعیه این سازمان که از روز یکشنبه، ۲۳ آذر روی خروجی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است حداکثر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ آذر نسبت به ویرایش اطلاعات تقاضانامه اینترنتی خود اقدام کنند.

آزمون جداگانه برای پردیس‌های خود گردان نداریم
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در پردیس های خود گردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون جداگانه ای برگزار نخواهد شد، ادامه داد: پذیرش دانشجو برای پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از طریق آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز در سال ۱۳۹۴ صورت می گیرد.

توکلی درباره ثبت نام برای شرکت در آزمون پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزشی مهارتی بهمن ماه ۱۳۹۳ گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از روز دوشنبه اول دی ماه سال ۱۳۹۳ از طریق سایت سازمان سنجش کشور آغاز و در روز دوشنبه ۸ دی ماه پایان می‌پذیرد.

اعلام مهلت نهایی ثبت نام
وی در ادامه بیان کرد: همه داوطلبان باید در مهلت درنظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط که قبل از آغاز ثبت نام روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می‌شود و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ازروز دوشنبه اول دی ماه ۱۳۹۳ و حداکثر تا ۸ دی به سایت سازمان سنجش اموزش کشور مراجعه کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه افزود: نسبت به ثبت نام برای شرکت در پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزشی مهارتی در بهمن ماه ۱۳۹۳ در دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام کنند.

توکلی با بیان این مطلب که پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود, خاطرنشان کرد: داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ یکصد و ۶ هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

۲۴۴ هزار نفر ظرفیت پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی
وی ظرفیت پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزشی مهارتی در بهمن ماه ۱۳۹۳ دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور کل ۲۴۳ هزارو ۹۹۰ نفر عنوان کرد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تعداد پذیرش برای رشته های مختلف را به ترتیب در گروه صنعت ۹۵ هزارو ۷۵ نفر، گروه کشاورزی ۲۲هزارو ۸۷۰ نفر، گروه مدیریت و خدمات اجتماعی ۸۹ هزارو ۵۳۰ نفر، و گروه فرهنگ و هنر ۳۶ هزارو ۵۱۵ نفر پذیرش مطرح کرد.

توکلی در خاتمه گفت: پذیرش در دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای برای ۳۱ استان ۲۱۵ شهرستان و ۹۰۸مرکز آموزشی و ۳۴۷ زشته صورت می‌گیرد.