به گزارش پارس، حسین توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا به تمامی داوطلبان دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1394 اکیدا توصیه کرد تا روز 23 آذرماه و قبل از پایان یافتن مهلت تعیین شده، با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

ثبت نام از داوطلبان دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 1394 از روز یکشنبه 16 آذرماه آغاز شده است.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان این دوره توصیه کرد قبل از تکمیل فرم اصلی ثبت نام، فرم پیش نویسی را که در صفحه 38 دفترچه راهنما قرار دارد، تکمیل کنند و پس از کنترل های لازم و در محدوده زمانی مشخص شده نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری(PHD) نیمه متمرکز سال 1394 برای پذیرش دانشجو درهفت گروه آموزشی و در 252 کد -رشته امتحانی شامل 54 کد -رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 45 کد- رشته در گروه علوم پایه، 65 کد -رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، 49 کد- رشته در گروه کشاورزی، 6 کد- رشته در گروه هنر، 22 کد -رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و 11 کد-رشته در گروه زبان برگزار می شود.

به گفته توکلی، هر داوطلب براساس میزان علاقه مندی خود فقط می تواند در یک کد-رشته متناسب با مدرک فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد در آزمون مربوط شرکت کند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 93حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل حق ثبت نام و شرکت در آزمون سال 94 را نخواهند داشت.

داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام که از روز شنبه 15 آذرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و در صورت واجد شرایط بودن، برای ثبت نام شخصا به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام اقدام کنند.

آزمون ورودی دوره دکتری سال 94 به طور انحصاری در یک نوبت (یک جلسه) در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد و داوطلبان باید به سوالات تمامی دروس زبان خارجی، استعداد تحصیلی و مجموعه دروس تخصصی در یک جلسه (یک نیم روز) پاسخ دهند.

سطح سوالات اختصاصی هریک از کد- رشته های امتحانی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.

ضرایب دروس در هریک از کد- رشته های امتحانی زبان خارجی با ضریب یک، استعداد تحصیلی ضریب یک و مجموعه دروس تخصصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهار خواهد بود.

آزمون دوره دکتری (PHD) نیمه متمرکز سال 1394 به صورت تستی چهار گزینه ای بوده و تمامی دروس دارای نمره منفی هستند.

کارت شرکت در این آزمون و برگ راهنمای مربوط از روز سه شنبه 12 اسفندماه تا روز پنج شنبه 14 بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد. آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 94 براساس برنامه زمانی پیش بینی شده در روز جمعه 15 اسفندماه برگزار خواهد شد.