به گزارش پارس، مجید آقابابایی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تراکم ورود زائران کشورمان در مرز مهران نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است، گفت: در روزهای گذشته این تراکم در مرزهای چزابه و شلمچه وجود داشت.
وی ادامه داد: تسهیل در عبور و مرور زائران بخوبی انجام می گیرد و هیچگونه مشکلی از نظر امکانات در این سوی مرزها و برای هموطنانمان وجود ندارد.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: با تمام تراکمی که از لحاظ جمعیت در مبادی خروجی مرزها به سمت عراق وجود دارد ، اما شاهد تسهیل در عبور و مرور زائران کشورمان هستیم.
آقابابایی خاطر نشان کرد: تمامی مبادی ورودی مرزی به خاک عراق از امکانات مناسبی برخوردار است و تسهیلات لازم برای هموطنانی که برای روز اربعین عازم کربلا هستند فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به روند مناسب عبور هموطنان به خاک عراق اظهارداشت: جمعیت مشتاق برای زیارت اربعین لحظه به لحظه در حال افزایش است.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور درباره امنیت مرزها و زائران اظهار داشت: امنیت مرزهای کشورمان به طور کامل برقرار و ایمنی برای زائران حسینی کاملا مهیا است.
آقابابایی همچنین از تعطیلی 10 روزه بخش گمرکی و تجاری مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق به دلیل سهولت در تردد زائران عتبات عالیات در آستانه اربعین حسینی خبرداد و گفت: این بخش برای راحتی زائران کشورمان از جمعه شب تا دو روز پس از اربعین، تعطیل خواهد بود.