به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، رضا نوروزی جعفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به سبب افزایش آسیب های اجتماعی از قبیل متارکه و طلاق تعداد زنان سرپرست خانوار در این سازمان افزایش یافته است.

جعفری با بیان اینکه در سال های اخیر نوع فقر در جامعه تغییر پیدا کرده است اظهار داشت: در ابتدای فعالیت کمیته امداد نوع فقر حاکم بر کشور فقر معیشتی بود اما اکنون این فقر به حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز کشیده شده است.

وی تصریح کرد: فوت سرپرستان خانوار در کمیته امداد به سبب افزایش امید به زندگی و ارتقای سطح سلامت جامعه کاهش پیدا کرده اما از سوی دیگر مشکلات اجتماعی در کشور افزایش یافته است که به همین سبب کمیته امداد خودش را برای مقابله با انواع فقر از جمله فقر اجتماعی مسلح کرده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق در جامعه پشتوانه اقتصادی را از زنان خانه دار می گیرد افزود: نیازهای زنان سرپرست خانوار جوان مطلقه با دیگر اقشار متفاوت است از این رو برنامه کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار و مطلقه ازدواج مجدد است.

نوروزی جعفری گفت: بدین منظور بسته های تشویقی و حمایتی متفاوتی از قبیل آموزش در زمینه های مختلف، پرداخت وام های اشتغال و اعطای جهیزیه برای سرپرستان در نظر گرفته شده است.

جعفری تعداد ازدواج مجدد سرپرستان زن کیمته امداد در سال را 3 هزار مورد اعلام و خاطرنشان کرد: طبق آمار 15 درصد سرپرستان زن کمیته امداد زیر 40 سال سن دارند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد حمایتی چهار میلیون مستمری بگیر در کشور دارد گفت: این چهار میلیون نفر در قالب یک میلیون و 750 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که سرپرستی یک میلیون از خانوارها را زنان تشکیل می دهند.