به گزارش پارس، سرهنگ محمد مسعود زاهدیان با اشاره به فعالیت پررنگ گشت‌های امنیت اخلاقی در سطح جامعه، اظهار داشت: افراد بد پوششی که ضوابط عمومی عفاف و حجاب را در جامعه رعایت نمی‌کنند از طریق واحدهای پلیس امنیت اخلاقی مورد پیگرد قرار گرفته و برخوردهای مشاوره‌ای و آموزشی با آنان می شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پلیس امنیت اخلاقی، دفاعی و ایجابی است، افزود: این پلیس به دنبال حفظ اصالت فرهنگی و اجتماعی متناسب با خواست عمومی جامعه ایرانی و تحکیم آنها است.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در پاسخ به این سئوال که آیا با نزدیک شدن به فصل زمستان برخوردها و فعالیت گشت امنیت اخلاقی کاهش می یابد یا خیر، برخورد با خودنمایی و هنجارشکنی را وظیفه جاری این پلیس دانست و گفت: عفاف و حجاب در جامعه تعریف شده و ممکن است لباسی دارای پوشیدگی باشد اما مایه تبرج و خودنمایی بوده و عفت عمومی را مورد هدف قرار دهد.

به گفته زاهدیان، مصادیق حجاب که مورد پذیرش ضوابط شرعی و عرفی است، مشخص بوده و افراد نباید با لباس های بدن نما عفت عمومی را جریحه دار کنند که در این صورت مورد پیگرد قرار می گیرند.

این مقام انتظامی با اشاره به مصادیق بدپوششی و برخورد پلیس امنیت اخلاقی با بدپوششان در زمستان 93 گفت: بطور حتم کلاه حجاب کاملی برای بانوان محسوب نمی شود و با استفاده کنندگان مانتوهای کوتاه، تنگ و منقوش به تصاویر نامأنوس با فرهنگ ایرانی و ساپورت های بدن نما و منقش به طرح های مبتذل برخورد شده و در صورت مواجهه گشت های پلیس، این افراد برای اصلاح وضع ظاهری خود به مقرهای تعیین شده، هدایت می شوند.

شیوه نامه مشترک پلیس و وزارت ارشاد برای مجوز کنسرت ها

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به تهیه و تدوین شیوه نامه ای مشترک توسط پلیس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نحوه صدور مجوز به کنسرت ها، گفت: در راستای کاهش ناهنجاری ها، مشخص شدن ضوابط فرهنگی و فنی سالن های برگزاری موسیقی زنده، رعایت حقوق شهروندی و عدم تجاوز به حریم افراد در اینگونه برنامه، این شیوه نامه با همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد در دست بررسی و تصویب است.

وی افزود: این شیوه نامه مشترک، کیفیت برگزاری کنسرت ها را مشخص می کند نه اینکه کنسرتی دراستادیومی برگزار شود که ابزار فنی آن فراهم نیست و حقوق شهروندی و ضوابط انتظامی در آن رعایت نمی شود.

به گفته زاهدیان، این شیوه نامه مشترک، روندی مشخص و یکنواخت برای اجرای مقررات و قوانین برگزاری کنسرت ها است تا با کمترین مشکل شاهد برگزاری این فعالیت فرهنگی باشیم؛ نظرات ناجا در رابطه با تدوین شیوه نامه به مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه شده است و منتظر جمع بندی و ارائه متن نهایی از سوی مرکز مذکور هستیم.