به گزارش پارس به نقل از ایسنا،حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز(Ph.D) سال 1394 از یکشنبه آینده 16 آذرماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده و تا روز 23 آذرماه ادامه دارد.

حسین توکلی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز 1394 در هفت گروه آموزشی و 252 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود.

او در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان گفت: متقاضیان می‌توانند از بعدازظهر شنبه 15 آذرماه به سایت اینترنتی سازمان سنجش www.sanjesh.org مراجعه کرده و بعد از دریافت دفترچه راهنمای شماره یک و مطالعه دقیق آن اطلاعات و مدارک مورد نیاز را برای ثبت نام آماده کنند.

توکلی در ادامه گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه برای ثبت نام آزمون ورودی دکتری به صورت اینترنتی انجام می‌شود لازم است تا پرداخت وجه از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرتابل الکتریکی آن‌ها فعال می‌باشد صورت گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش هزینه ثبت نام در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز را 440 هزار ریال عنوان کرد و گفت: هر داوطلب می‌تواند براساس میزان علاقمندی خود فقط یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد را انتخاب نماید.

توکلی گفت: پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری نیمه متمرکز که سال گذشته انصراف داده‌اند تا دو سال متوالی حق شرکت در آزمون دکتری را نخواهند داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تغییرات آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم چارچوب‌های مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری را تعیین کرده و بارم بندی بخش‌های گوناگون را مشخص کرده است. این درحالی است که در سال گذشته که بارم بندی توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شد.

او در همین خصوص گفت: امسال دانشگاه‌ها حد نصاب پذیرش دانشجویان دکتری را به سازمان سنجش اعلام کرده و ما براساس ظرفیت اعلام شده اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کنیم.

مشاور عالی سازمان سنجش میزان تاثیر نمره آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری را 80 درصد و معدل کسب شده در آزمون دکتری را 20 درصد اعلام کرد و گفت: در گزینش نهایی همانند سال گذشته نمره آزمون دکتری 30 درصد و نمره مصاحبه تخصصی که براساس سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی فرد انجام می‌شود 70 درصد می‌باشد.

او گفت: زمان برگزاری آزمون طبق برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده 15 اسفند ماه خواهد بود.