به گزارش پارس، «سالکا بوچر» و «سانجیو آدیهتی» زوج جوان اهل سویس هستند که برای اولین‌بار به ایران سفر می‌کنند و بعد از یک هفته انتظار در ترکیه موفق می‌شوند ویزای ورود به ایران را دریافت و سفرشان را از تبریز شروع کنند. دیدن ایران آنقدر برای آنها جالب می‌آمد که حاضر شدند یک هفته در ترکیه زمان بگذارند تا ویزا بگیرند.
 
سالکا 26 سال دارد و درباره اینکه چرا ایران را برای سفر انتخاب کرده، به خبرنگار گردشگری ایسنا می‌گوید: زمانی که با «سانجیو» به بوسنی سفر کردیم، با یک ایرانی که گلیم می‌فروخت آشنا شدیم، برخورد او با ما بسیار خوب بود و پیشنهاد کرد از نزدیک ایران را ببینیم، به همین دلیل ما هم ایران را مقصد بعدی سفر خود انتخاب کردیم.
 
سالکا دانشجوی مددکاری اجتماعی است و در یک سیرک که مخاطبانش کودکان هستند، کار می‌کند و از اینکه توانسته ایران را ببیند خوشحال به نظر می‌رسد. او معتقد است که واقعا کشور زیبایی را دیده است.
 
این گردشگر جوان اظهار می‌کند: وقتی که مادرم متوجه شد می‌خواهم به ایران سفر کنم، تلاش کرد مرا منصرف کند و می‌گفت، آنجا کشور خطرناکی است؛ چون رسانه‌ها در کشور من صحنه‌های خوبی از ایران را نمایش نمی‌دهند. اما با این سفر متوجه شدم که ایران با آن چیزی که در اخبار کشورم می‌دیدم متفاوت است.
 
«سانجیو» که 24 سال دارد، سابقه بازی در سریال‌های تلویزیونی از جمله «Best Friends» را دارد و بعد شغل‌اش را تغییر داد و اکنون در سیرک کار می‌کند و همانجا با «سالکا» آشنا می‌شود و با شروع تعطیلات تصمیم می‌گیرند که به ایران سفر کنند.
 
آنها دو هفته است که به ایران آمده‌اند و بعد از آنکه تبریز، ارومیه و اصفهان را دیدند، به دل کویر زده‌اند و می‌گویند که از دیدن بازار تبریز و میدان نقش جهان بسیار لذت برده‌اند.
 
«سانجیو» با بیان اینکه تاکنون به ایران سفر نکرده است می‌گوید: برای اولین‌بار است که کویر را از نزدیک می‌بینم و چون کشور من کوه‌های زیبایی دارد، برنامه کویر را هم در سفرم قرار دادم.
 
او تاکید می‌کند: ایران یکی از زیباترین کشورهایی است که در سفرهایم دیده‌ام و از لحاظ جغرافیایی تنوع زیادی دارد.
 
نکته‌ای که نه تنها برای «سانجیو»، بلکه برای گردشگران دیگر کشورها نیز جالب به نظر رسیده، ظاهر زنان و دختران ایرانی است؛ آنها با ورود به ایران به سرعت متوجه برداشت ذهنی اشتباه خود از محدودیت‌های زنان ایرانی در نوع پوشش می‌شوند.
 
«سانجیو» که از مدل مو و آرایش صورت دختران ایرانی تعجب کرده است می‌گوید: من و سالکا وقتی می‌دیدیم سر دختران از زیر روسری پف کرده است، احتمال می‌دادیم که زنان ایرانی حتما موهای بلندی دارند و آن را به زور زیر شال یا روسری‌شان جا داده‌اند، اما بعدها متوجه شدیم که کلیپس موهای آنهاست که به این شکل درآمده است. البته آنها زیاد هم آرایش می‌کنند.
 
سالکا و سانجیو بعد از سفر یک روزه‌شان به تهران و دیدن کاخ گلستان، بازار تهران، خانه مقدم و موزه ملی ایران باستان به کشورشان برمی‌گردند تا بقیه اعضای خانواده خود و دوستان‌شان را برای دیدن زیبایی‌هایی که دیده‌اند، به ایران دعوت کنند.
 
منبع: ایسنا