به گزارش پارس، سیدمحمود طباطبایی در آیین تجلیل از پزشکان سیاسی انقلاب اسلامی که عصر امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: میزبان امروز ما دانشجویان بسیجی هستند.
 
وی ادامه داد: بسیجی تمام عیار برای ما شیعیان مولا علی ابن ابیطالب است که هرچه از اسلام داریم از او است.
 
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد ادامه داد: در عصر حاضر و بعد از گذشت 1400 سال نمونه یک بسیجی تمام عیار را در امام راحل و مقام معظم رهبری می‌توان پیدا کرد که وجود با برکت‌شان به مانند یک مشعل درخشان به هدایت منطقه می‌پردازد.
 
طباطبایی با بیان اینکه روز گذشته قطعه‌ای از وصیت‌نامه شهید زین‌الدین را مطالعه می‌کردم، گفت:‌ این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته، ای فرزندان من که در جبهه‌ها مبارزه می‌کنید سال‌های سال پیشینیان ما آرزو می‌کردند که کاش در کربلا کنار امام شهیدان حاضر بودند. امروز کربلای ما جبهه‌ها هستند.
 
وی خطاب به دانشجویان پزشکی گفت: شما امروز تاریخ را می‌شنوید اما آن روز ایران با عراق نمی‌جنگید بلکه با یک دنیا می‌جنگید.
 
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد تأکید کرد: بسیجیان ما با دستان خالی و با تنها داشتن یک رهبر فرزانه و پیر خردمند که تکیه‌اش بر خدا بود در جبهه‌ها مبارزه می‌کردند آن روزها رزمندگان برای تأمین غذای روزمره خود مشکل داشتند اما لحظه‌ای تردید به خود راه ندادند و وقتی گلوله‌ای نداشتند با دستان خالی می‌جنگیدند.
 
طباطبایی امنیت موجود در کشور را حاصل اقدام بسیجی‌ها عنوان کرد و گفت: اگر امروز کشور ما تبدیل به جزیره ثبات و امنیت شده است حاصل خون همت‌ها، باکری‌ها و زین‌الدین‌ها است.
 
وی به دانشجویان خود توصیه کرد: بسیجی عمل کنید، بسیجی بماند، بسیجی زندگی کنید چرا که بسیجی یک انسان کم‌ادعا، پرکار، با گذشت، عالم و با صلابت است.
 
در ادامه این مراسم علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت در سخنانی فواید دعا کردن و شکستن غرور خویش را با ذکر خاطراتی از نحوه تحصیل و تصدی سمت‌های اجرایی در کشور به دانشجویان توصیه کرد و گفت: هر وقت به خود مغرور شدم زمین خوردم و هر وقت دعا کردم و از خداوند مدد خواستم دست مرا گرفت.
 
وی افزود: پزشکی برای این نیست که ما به مطب برویم که درآمدهای بالا کسب کنیم این درآمدها ممکن است یک بیماری یا حادثه به باد رود در صورتی که ارج و قرب را خداوند به انسان می‌دهد.
 
مرندی خطاب به دانشجویان گفت:‌ ادعا نمی‌کنم که اکنون کشور بهدشت است قبول داریم که مشکلاتی نیز وجود دارد اما خداوند نسبت به ما که در رژیم طاغوت پرورش یافته بودیم محیط بهتری را برای شما در نظر گرفته است که باید از آن استفاده کنیم.
 
به گزارش فارس آیین تجلیل از پزشکان سیاسی انقلاب اسلامی عصر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد و انجمنی به نام «فرزندان روح‌الله» برگزار شد.