به گزارش پارس به نقل از مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف در 8 استان کشور و آغاز مجدد بارندگی در پایتخت خبر داد.
 
احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وزش باد نسبتا شدید جنوبی همراه با افزایش دما در اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر بویژه سواحل غربی تا اواخر امشب ادامه خواهد داشت. همچنین در روز دوشنبه در برخی جزایر جنوبی کشور و تنگه هرمز رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و از بعد از ظهر دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد شروع شده و سه شنبه سواحل دریای خزر، برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و سپس در بعداز ظهر سه شنبه با کاهش بارش در غرب، گستره بارش برف و باران شمال شرق کشور را فرا می گیرد.
 
وی با بیان ‌این‌که در روز چهارشنبه بارش برف و باران بطور متناوب در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: بر این اساس فردا برای استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز. بارش باران و در ارتفاعات برف و در استانهای گیلان، مازندران و گلستان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته وظیفه، روز چهارشنبه نیز بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، دامنه های جنوبی البرز و خراسان شمالی . بارش باران و درارتفاعات برف در استانهای مازندران و گلستان و با شدت بیشتر در استان گیلان خواهیم داشت.
 
وی افزود: فردا  آسمان تهران  نیمه ابری همراه با  وزش باد و بارش پراکنده در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده‌ است. کمینه و بیشینه دما در این روز به 5 و 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.