به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان تهران؛ بیژن مقیمی اظهار داشت: پس از مدت‌ها پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات، حکم رفع تصرف اراضی ملی در منطقه حفاظت شده ورجین از مراجع قضایی اخذ شد.

وی افزود: صبح امروز با حضور دادستان و بخشدار رودبار قصران ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده ورجین توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات و با همکاری نیروهای انتظامی رفع تصرف شد.

مقیمی با بیان اینکه این رفع تصرفات شامل ۳ قطعه از اراضی منطقه با مجموع مساحت ۱۲ هزار مترمربع است اظهار داشت: ۲ قطعه با مجموع مساحت ۸ هزار متر مربع رفع تصرف شده و همچنین ساخت و ساز غیر مجاز در یک قطعه به مساحت ۴ هزار متر مربع نیز تخریب و رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات تصریح کرد: خوشبختانه امروز پس از سالها دست متصرفان از این اراضی ملی کوتاه شد و حقوق مردم به بیت المال بازگشت.

مقیمی همچنین به رفع تصرف اراضی ملی در هفته گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در هفته گذشته نیز طی عملیاتی ۵ قطعه از اراضی ملی با مجموع مساحت ۳۸۱۵۰ متر مربع رفع تصرف شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و مسئولان محلی خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده رفع تصرف سایر اراضی این منطقه با توجه به حساسیت منطقه به جهت زیستگاه‌های حیات وحش و همچنین اکوسیستم خاص طبیعی در الویت کاری این اداره قرار دارد که قطعا پس از حصول نتیجه، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.