به گزارش پارس به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور در آستانه روز نیروی دریایی شامگاه چهارشنبه در ادامه دیدارهای خود با خانواده معظم شهدا، در منزل شهید دریادار "فرشاد پاسدار" حضور یافت و در فضایی صمیمی با خانواده این شهید به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیروی دریایی کشورمان در 8 سال دفاع مقدس کار بسیار بزرگی انجام داد، گفت: نیروی دریایی توانست در همان ابتدای جنگ، نیروی دریایی عراق را کاملاً‌ منهدم کند و این نیرو کار بسیار بزرگی را در دفاع از کشور و آب‌های خلیج‌فارس انجام داد.

وی با اشاره به نیازهای اساسی کشور به صادرات نفت در زمان جنگ گفت: دشمن تلاش می‌کرد که صادرات نفت ما متوقف شود اما نیروی دریایی و هوایی کشورمان با اسکورت نفتکش‌ها در خلیج فارس برای تأمین مایحتاج عمومی مردم و نیازهای اساسی کشور کار بسیار بزرگی را انجام دادند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امروز نیروی دریایی نه تنها از آب‌های کشور بلکه در آبهای بین‌المللی نیز از آزادی کشتیرانی دفاع و حراست می‌کند و بسیاری از کشورها که مورد هجوم دزدان دریایی هستند به ما پناه می‌آورند و این افتخاری برای ایران اسلامی است.

روحانی با تقدیر از رشادت‌های شهید فرشاد پاسدار در هشت سال دفاع مقدس خطاب به خانواده این شهید، یادآور شد: روحیه ایستادگی در جامعه بر گرفته از همان روحیه شهداست و فرزند شما برای دفاع از وطن، ملت و حراست از آبهای ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی همچنین با اشاره به هفته بسیج و روز نیروی دریایی از رشادت‌های بسیجیان و نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و طبق آیه قرآن مجید مورد عنایت خدا هستند، تصریح کرد: وقتی شهدا زنده هستند، یعنی در کل جامعه اثرگذارند و آثار معنوی آنها را می‌توانیم در میان خود حس کنیم.

در این دیدار که با حضور نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، شهیدی معاون رئیس‌جمهور در امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور برگزار شد، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی روحانی به خانواده این شهید تقدیم شد.