پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مامور پلیس شهر کلیولند ایالت اوهایو یک پسر بچه ۱۲ ساله سیاه‌پوست را که سلاح اسباب‌بازی در دست داشت با شلیک گلوله کشته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، این حادثه عصر روز ‌شنبه (۲ آذر) در مقابل یک مجتمع تفریحی رخ داد. این پسر صبح یک‌شنبه بر اثر شدت جراحت در بیمارستان جان خود را از دست داد.

اد تومبا، معاون رئیس پلیس کلیولند گفت پیش از این حادثه یک شهروند به پلیس زنگ زد و گفت یک نفر در مقابل مرکز تفریحی تفنگ خود را به سوی مردم نشانه می‌گیرد و آن‌ها را می‌ترساند.

این مقام پلیس افزود ماموران پلیس در محل حاضر شدند و از پسر بچه خواستند دست‌های خود را بالا ببرد اما او به اخطار پلیس گوش نداد و سعی کرد تفنگ خود را از کمربند شلوارش بیرون بکشد.

به گفته تومبا، این مامور پلیس دو بار به سوی پسربچه شلیک کرد اما در عین حال تائید کرد که او «اسلحه» خود را به سوی ماموران نشانه نگرفت.

پس از تیراندازی پسر بچه به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت زخم صبح یک‌شنبه جان باخت.

بر اساس مکالمه ضبط‌شده که پلیس در اختیار رسانه‌ها قرار داد، فردی که با مرکز فوریت‌های امدادی ۹۱۱ تماس گرفت گفته بود که این پسر یک سیاه‌پوست است و احتمالا اسلحه او واقعی نیست.

این در حالی است که رهبران جامعه سیاه‌پوستان امریکا از مدت‌ها پیش از برخوردهای نژادپرستانه، اذیت و آزار و متوقف کردن بی‌دلیل شهروندان امریکایی آفریقایی‌تبار از سوی ماموران سفیدپوست پلیس شکایت دارند. 

قتل مایکل براون، شهروند امریکایی آفریقایی‌تبار که ۱۸ مرداد در شهر فرگوسن ایالت میزوری رخ داد، باردیگر به بحث‌های جدی درباره رفتارهای نژادپرستانه و بی‌رحمانه پلیس امریکا علیه اقلیت‌ها دامن زده است. حادثه قتل مایکل براون موجب هفته‌ها تظاهرات گسترده مردمی در شهر فرگوسن و دیگر شهرهای بزرگ امریکا شد. 

به گفته فعالان حقوق بشر، امریکایی‌های آفریقایی‌تبار بیش از دیگر گروه‌های نژادی در این کشور ممکن است هدف گلوله پلیس قرار گیرند یا دستگیر و زندانی شوند.