به گزارش پارس به نقل از فارس، مسعود ناصری پور دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره انجمن چشم‌پزشکی ایران دانش چشم‌پزشکی در ایران را دارای سطح بالایی از خدمات دانست و گفت: اغلب خدمات چشم‌پزشکی ارائه شده در کشورهای پیشرفته در ایران ارائه می‌شود و بر همین اساس تعداد بسیار زیادی از شهروندان کشورهای خارجی برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید ارگانی خاص متولی توریست درمانی در کشور شود تا با تعیین استراتژی و برنامه بلند مدت بتواند ایران را در این عرصه درآمدزا به پیش ببرد چنانکه ترکیه به شدت در این عرصه پویاست و درآمد زیادی از آن کسب می‌کند.

ناصری‌پور خاطرنشان کرد: تصمیم‌سازان می‌توانند در کنار توریست درمانی از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت توریستی ایران استفاده کرده و درآمدزایی زیادی ایجاد کنند.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره انجمن چشم‌پزشکی گفت: در این راستا جامعه چشم پزشکی همواره تلاش می‌کند تا توانمندی‌های خود را به کشورهای همسایه نشان دهد برای مثال در این کنگره برای تمام رؤسای انجمن‌های چشم‌پزشکی کشورهای همسایه دعوتنامه داده‌ایم و هزینه سفر آنها با یک همراه به ایران را متقبل شده‌ایم.

وی افزود: در این میان برخی اقدامات نیز باید توسط ارائه دهندگان خدمات درمانی صورت گیرد که این ارائه دهندگان شامل بخش دولتی و بخش خصوصی است.

ناصری پور تصریح کرد: در بخش دولتی که بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی مد نظر هستند وزارت بهداشت متولی است و در این راستا در حال انجام و اجرای اقداماتی برای توسعه توریست درمانی‌است.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره انجمن چشم‌پزشکی بخش خصوصی را نیز یکی دیگر از ارائه دهندگان خدمات درمانی عنوان و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی که بیشتر در تهران خدمات‌رسانی می‌کند در عرصه چشم‌پزشکی بسیار پیشرفته است و می‌تواند با کشورهای پیشرفته رقابت کند و برای توریست درمانی اقداماتی خاص صورت دادند و موفق هستند.