پايگاه خبري تحليلي «پارس»- اگر چند دقیقه از روزتان را کمی جدی بگیرید، می توانید یک روز خوب و بدور از خستگی و حس منفی داشته باشید. در حالت عادی، شما یک ساعت و یا دستگاهی دارید که شما را با ایجاد صدا بیدار می کند، این صدا باعث ایجاد خستگی و پیچیدگی ذهن شما می شود. پس انتخاب زنگ خوب و مناسب می تواند اولین قدم برای شما باشد، اما در زیر ۶ کاری که می توانید براحتی انجام دهید را می توانید دنبال کنید:

1- (15)دقیقه به خودتان زمان بدهید
بعد از آنکه تلفن (ساعت) خود را از بیدار کردنتان کنار گذاشتید، برای ۱۵ دقیقه دیگر به آن نگاه نکنید. خلاف این کار را خیلی ها به صورت نا خواسته انجام می دهند و سریعا به سراغ تلفن یا دستگاه های دیجیتالی دیگرشان می شوند تا صفحات شخصی خود در جوامع اجتماعی چک کنند.

2- آب و لیمو را جايگزین قهوه بکنید
آب نوشیدنی همراه با لیموی تازه، می تواند فواید محسوسی داشته باشد، به شرط اینکه اولین چیزی باشد که در روز میل میکنید. با این کار متابولیسم بدنتان را بالا برده و باعث چربی سوزی و سوخت ساز بیشتر بدنتان می شوید و به شما انرژی زیادی تزریق می کند.بعد از گذشت ۳۰ دقیقه دندان های خود را مسواک کنید و صبحانه بخورید.

3- درست از تخت بلند شوید
راه های بد زیادی برای بلند شدن از روی تخت وجود دارد، اما بهترین آنها بدین شکل است که به سمت راست خود بچرخید، سپس به خودتان فشار بیاورید تا بنشینید و به چیزی تکیه ندهید، بعد از آن به آرامی از روی تختخواب خود بلند شوید.

4- تنظیم و تایید اهداف روزانه
نوشیدن آب و لیمو و درست بلند شدن از روی تختخواب، می تواند جزئی از اهداف روزانه باشد، اما اتفاقاتی چون خوردن ناهار و انتخاب رستورانی که به آن می روید و ناهار می خورید، به مقدار پولی که می توانید در روز دخیره کنید، کلاس هایی که باید در طول روز بروید، همه آنها را در ذهنتان برنامه ریزی کنید.

5- کشش
فواید انجام دادن حرکات کششی را خیلی ها می دانند، اما انجام نمی دهند، با آنکه بعد از بیداری کامل، پاها و بازو های خود را تا آنجا که می توانید بکشید و به بدنتان پیچ و خم وارد کنید. با این کار شما خستگی را از تنتان بیرون می کنید و انرژی به آن تغذیه می نمایید.

6- مدیتیشن
هیچ یک از فرصت های مدیتیشن را از دست ندهید، حتی اگر فکر می کنید کسل کننده است و یا وقتی برای انجام آن ندارید، سعی کنید از آن به سادگی عبور نکنید. مدیتیشن تنها راه سخت، کسل کننده، طولانی و مزاحم شما خواهد بود. یک مدیتیشن موفق می تواند تنها در یک ثانیه رخ دهد. هرچند راحت نشستن و تمرکز کردن برای تخلیه فکر می تواند به روح و جسم کمک کند.مدیتیشن در صبح می تواند به شما نوید یک روز خوب و مثبت را بدهد.