به گزارش پارس، سرهنگ محسن خانچرلی درباره شایعات بمب گذاری در ایستگاه امام خمینی(ره) بیان داشت: ساعت ۱۴:۲۵، بیست و دوم آبان ماه ماموران کنترل مسافر ایستگاه امام خمینی(ره) در داخل سالن ورودی متوجه فردی که یک عدد کارتن به همراه داشت،‌ شدند . رفتارهای این مرد باعث شد تا ماموران به او مشکوک شده و جهت بررسی او را متوقف و مورد بازجویی قرار دهند.
 
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت : متهم که مرد میانسالی بود، حین پرسیدن سوال ماموران،‌ به سمت تونل مترو اقدام به فرار کرد و فریاد می‌زد: "بمب بمب"، متهم وارد تونل مترو به سمت ایستگاه سعدی شد و در حین فرار نیز چندین بار به زمین خورد.
 
وی ادامه داد: سریعا ماموران وارد عمل شده و با حضور در تونل مترو در فاصله۲۰۰ متری از ایستگاه، کارتن مورد نظر را که بر روی آن نوشته شده بود،‌ "روغن بدون کلسترول سنجاقک" کشف و سریعا عوامل چک و خنثی سازی پایتخت در محل حاضر شدند و پس از باز کردن کارتن با یک عدد پلاستیک حاوی پودر سفید رنگ به وزن ۳ کیلو۱۶۰ گرم مواجه شدند.
 
این مقام مسئول انتظامی ابراز داشت: ماموران انتظامی پلیس مترو که در محل حضور داشتند، با توجه به حساسیت موضوع و رعب و وحشت ایحاد و انتشار شایعه بمب گذاری و بر هم خوردن نظم ایستگاه که منجر به اخلال در روند حرکت قطارها شده بود،‌ با اجرای طرح مهار به سرعت راه‌های خروجی را مسدود و موفق شدند متهم را که قصد فرار از یکی از خروجی‌های تونل مترو را داشت، دستگیر و به پایگاه انتظامی منتقل کنند.
 
سرهنگ محسن خانچرلی خاطر نشان کرد: متهم به نام "م – ش" ۳۰ ساله در بازجویی‌های پلیسی درباره علت فرار و ایجاد شایعه "بمب" بیان داشت که به این طریق قصد باز کردن راه فرارش را از میان مردم داشته است.
 
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: مواد مکشوفه جهت آزمایش به پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ارسال که پس از آزمایش مشخص شد که مواد مذکور ماده‌ای به نام "افدرین" بوده است.
 
گفتنی است، برادر متهم به نام "ع – ش" به دلیل فعالیت در تهیه مواد مخدر از نوع شیشه در حبس به سر می‌برد.