به گزارش پارس،سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با فیلم‌های منتشر شده در بیمارستان‌ها گفت: از معاون حقوقی وزارت بهداشت خواسته‌ام که پیگیر ماجرا باشد و حتماً لایحه‌ای را به مجلس پیشنهاد دهیم البته این لایحه ممکن است باعث شود تا دیگر رسانه‌ها نتوانند به راحتی به بیمارستان‌ها ورود کنند. وی ادامه داد: صنعتی شدن عوارضی دارد که فقط به بیمارستان‌ها اختصاص ندارد چرا که می‌بینیم از حریم خصوصی افراد در خانه، مجالس عروسی و مراسم مختلف به صورت غیر اخلاقی تصاویری را تهیه می‌کنند که با آبرو و حیثیت افراد بازی می‌کنند این همان خط قرمزی است به عنوان اخلاق مد نظر ما قرار دارد.
 
وزیر بهداشت گفت: در بیمارستان‌ها عیادت‌کنندگان وجود دارند که نمی‌توانیم جلوی آنها را بگیریم. همراهان بیمار هم هستند بنابراین آنچه مسلم است نباید این اقدام را به پرستاران که جامعه شریف و محترمی هستند یا به کارکنان بیمارستان‌ها نسبت دهند. هاشمی افزود: اگر موردی در بیمارستان‌ها وجود داشته حتماً با آن برخورد خواهد شد، ما چنین چیزی را نه می‌پذیریم و نه وجود داشته و نه وجود خواهد داشت البته کسی نباید مطلق ادعایی کند و ممکن است خطایی وجود داشته باشد از طرفی مجازات نیز برای آن مشخص نیست.
 
وی گفت: باید لایحه‌ای زودتر با همکاری وزارت دادگستری تهیه شود تا مجازات آن تعیین شود. وی در پاسخ به اینکه مجازات حبس برای اینگونه تخلفات در نظر گرفته شده، گفت: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد با وجود فناوری‌هایی که در دست ماست، پیدا کردن افرادی است که در فضای مجازی وجود دارند، قدری مشکل است. به نظر می‌رسد باید مقداری به اخلاق برگردیم و بدانیم که همیشه این اتفاقات برای دیگران نیست.
 
هاشمی ادامه داد: فکر می‌کنم این دعوت باید به صورت عام انجام شود و در عین حال از مسئولان آغاز شود چرا که مردم به مسئولان نگاه می‌کنند و می بینند روابطشان چگونه است، آیا اخلاق را ترویج می‌دهند یا آن را تخریب می‌کنند.
 
وزیر بهداشت گفت: به همین ترتیب در خانواده والدین هستند که می‌توانند باعث ارتقاء اخلاق و اخلاقمداری در فرزندان شوند.