پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رضا مقدسي- ترکان دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد تجاري ايران در جلسه با خودروسازها گفته: «بگذاريد با خود رو راست باشيم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قرمه سبزي در هيچ تکنولوژي صنعتي نسبت به جهان برتري نداريم.» اين جمله خيلي شبيه حرف غربزده هاي دوره پهلوي است که معتقد بودند : «ايراني ها بدون کمک غرب يک لولهنگ (آفتابه) هم نمي توانند بسازند.» باز خدا به دکتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت و درمان خير بده که در اين دولت با اجراي طرح سلامت کلي اميدواري در کشور ايجاد کرد وگرنه با اين اظهار نظرها آقاي روحاني مجبور مي شد شعارش رو عوض کنه!

آبروريزي 38 درصدي
ميزان مشارکت آمريکايي ها در انتخابات اخير فرمانداري ها و نمايندگان سنا 38 درصد اعلام شده است. يعني حدود دوسوم از واجدان شرايط شرکت در انتخابات اين کشور شرکت نکردند. حالا شما اين ميزان مشارکت رو مقايسه کنيد با ميزان مشارکت مردم خودمان در تمام صحنه هاي انتخابات که بيش از 50 درصد و بالاتر از آن بوده است. راز اين ماجرا چيست که آمريکايي ها با اين عدد مشارکت ، خودشان را مدعي دموکراسي مي دانند اما ديگران را نه!؟

زنگ انشاء رسانه ها
دقت کردين وقتي يک مسئولي تغيير مي کنه اگه نام و فاميل طرف به قول رسانه اي ها «تيتر خورش» ملس باشه برخي ها سعي مي کنند با اسم و فاميل بنده خدا انشاء بنويسند. درست مثل زمان راي اعتماد به اعضاي کابينه که فصل شعر و شاعري نماينده هاي مجلس ميشه ! اين هفته هم با تغيير عزت ا... ضرغامي و انتصاب محمد سرافراز به رياست سازمان صدا وسيما يکي از اين زنگ هاي انشاء بود. يکي از رسانه ها تيتر زد ضرغامي با عزت رفت و محمد سرافراز آمد؛ ديگري نوشته آيا صدا وسيما «بي عزت» سرافراز مي شود؟ يکي، دو تا ديگه هم نوشته بودند «رييس صدا وسيما سرافراز شد» و...سال قبل که دکترمحمد حسين اميد به عنوان رئيس موقت دانشگاه تهران منصوب شده بود يکي از روزنامه ها تيتر زده بود «اميد به دانشگاه تهران آمد» البته صندلي رياست طبق معمول بي وفا بود و بعد از چند ماه ايشان جاش رو به رئيس موقت ديگري داد. اما نمي دونم چرا آن روزنامه ديگه تيتر نزد «اميد» در دانشگاه تهران خيلي دوام نياورد ؛ يا اينکه «اميد» از دانشگاه تهران رفت و برنگشت!

بعد از تحرير
* يک دوستي از دست بنده دلخور شده که چرا ما فيلم دختر آمريکايي را تونستيم تو يوتيوب ببينيم و ايشون نتونسته؛ دوست عزيز باور کن من هم خبر و خلاصه اون فيلم رو در سايت هاي ايراني ديدم. ضمنا اگه آدرس فيلتر شکن جديد داري برا ما هم بفرست!

* و اما عزيزي که گفته متلک پراني عارضه جامعه خودمان هم هست و دست برقضا با حجاب و بي حجاب نمي شناسد. بله حق با شماست بنده هم منکر وجود اين رذيله اخلاقي در جامعه خودمان نشدم بلکه سوالم اين بود که اين رفتار ها در آمريکا و غرب که همه ما مردم ينگه دنيا رو چشم و دل سير مي پنداريم، چرا اتفاق مي افته!؟ آنجا که ديگه انواع و اقسام آزادي ها هست ، پس چرا بازهم شاهد رفتارهاي زشت اجتماعي از اين قبيل هستيم !؟

* دوست ديگري گفته بود در مطلب «هميشه پاي انگليس در ميان است» بنده مرتکب «فرافکني» شده ام. آخه بنده فرافکني کردم يا شبکه ملکه اليزابت و برخي رسانه هاي وطني که هنوز هيچي معلوم نشده موضوع اسيد پاشي رو پيوند زدند به حجاب و امر به معروف!؟ ان شاء ا... که عامل اين جنايت وحشيانه دستگير بشود و به سزاي عمل ننگينش برسد. اما بنده فقط خواستم بگم آن کسي که هميشه فرياد «آي دزد آي دزد» مي زند لزوما همان آدم مالباخته نيست ؛ ممکنه يا خودش دزده يا شريک آقا دزده است! به ويژه آنکه مملکت ملکه اليزابت هم مهد اسيدپاشي است و هم بيشترين اسيد پاشي ها در آن اتفاق مي افتد.