به گزارش پارس؛ حجت الاسلام رضا غلامی در گفت و گو با فارس؛ با اشاره به برگزاری هم اندیشی چشم انداز جمعیتی کشور در ۲۶ آبان ماه گفت: این نشست با مشارکت تعدادی از مراکز کارشناسی و علمی کشور به منظور بحث و بررسی پیرامون پیشرفت‌های حاصل شده در جهت تحقق سیاست‌های کلی نظام در مورد جمعیت و بررسی موانع تحقق این سیاست‌ها طراحی شده است.

وی ادامه داد: این نشست ۲۶ آبان در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد که جمع کثیری از نخبگان کشور و صاحبنظران برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده بودند اما به دلیل کمبود وقت از تعدادی از نخبگان برای شرکت در نشست هم اندیشی دعوت شده است تا مقالات خود را ارائه دهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی و اسلامی صدرا تصریح کرد: انتظار داریم این هم اندیشی به مسئولان کشور برای برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و وضع سیاست‌های مناسب گام‌های مؤثری در جهت تحقق سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری برداشته شود تا بتوانیم با تهدیداتی که از محل کاهش جمعیت مواجه هستیم مقابله و آنها را رفع کنیم.

غلامی افزود: نتایج این نشست و مقالات ارائه شده پس از پایان نشست به صورت کتابی منتشر می‌شود تا در اختیار صاحبنظران، مسئولان و کارشناسان قرار گیرد.