به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اواخر هفته جاری به‌منظور دیدار با مقامات عالی جمهوری آذربایجان و امضای چند سند همکاری‌ تجاری بین دو کشور به باکو پایتخت این کشور سفر می‌کند.
 
سفر رئیس‌جمهور به‌احتمال زیاد چهارشنبه این هفته انجام می‌شود، اما در صورت آماده نبودن برنامه‌های از پیش تعیین شده در باکو، این سفر با یک روز تأخیر روز پنجشنبه انجام خواهد شد.
 
روحانی در این سفر علاوه بر دیدار و گفت‌و‌گو با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور، در مجلس این کشور نیز سخنرانی خواهد کرد.
 
انتقال یا خرید برق از آذربایجان، امضای چند سند همکاری، ساماندهی مسائل گمرکی دو کشور، استفاده از رودخانه‌های مرزی، مسائل گازی و توریستی از مباحث مطرح و قابل بررسی در سفر روحانی به آذربایجان عنوان شده است.
 
در سفر روحانی به آذربایجان برای نخستین بار علاوه بر حضور هیئت‌های تجاری از استان تهران، هیئت‌هایی از 4 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان حضور خواهند داشت.
 
براساس گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات که رئیس کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور نیز به حساب می‌آید، حجم مبادلات اقتصادی ایران و آذربایجان 500 میلیون دلار است که قرار است در این سفر حجم این مبادلات افزایش یابد.
 
الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان نیز بیستم فروردین امسال به تهران سفر کرده بود.