پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- فرودگاه بین المللی نجف اشرف این روزها میزبان هزاران زائر از طایفه های گوناگون است که از کشورهای متعدد دنیا برای مشارکت در مراسم عاشورا در کربلای معلا به عراق آمده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، از ابتدای ماه محرم روزانه بیش از 40 هواپیما در این فرودگاه بر زمین می نشیند که شامل شمار زیادی از زائرانی است که از کشورهای مختلف برای گرامیداشت روز پیروزی خون بر شمشیر به عراق آمده اند.

یکی از این زائران گفت: ما آمده ایم تا بار دیگر به سید و مولایمان ابا عبد الله الحسین علیه السلام لبیک بگوییم.
زائر دیگری از بحرین خاطرنشان کرد: مردم بحرین زائر دائمی عراق و نجف اشرف هستند و من بارها برای شرکت در مراسم عاشورا به عراق سفر کرده ام.

سفر انبوه زائران امام حسین علیه السلام به عراق از کشورهای مختلف دنیا بیانگر بعد جهانی انقلاب آن حضرت و تاثیر این انقلاب بر بشریت است.

حضور چشمگیر زائران خارجی از جمله آمریکایی که برخی برای اولین بار به زیارت امام حسین (ع) آمده اند گویای این حقیقت است.

یک زائر آمریکایی گفت: برای تجدید پیمان با انقلاب امام حسین علیه السلام، انقلاب حق ضد باطل و فریاد آزادگان دنیا و بشریت به عراق آمده ایم.

انقلاب امام حسین علیه السلام برای همه بشریت بدون تفاوت میان ادیان یا رنگ ها و زبان ها بوده است، از این رو زائران آن حضرت نیز از طوایف مختلف هستند.

یکی دیگر از زائران با بیان این که امام حسین (ع) طایفه مدار نیست، گفت: من مسیحی و اهل بغداد هستم آمده ام تا در مراسم عاشورا در کربلا به زائران خدمت کنم.

ام حیدر از استرالیا نیز خاطرنشان کرد: آمده ایم تا در فضایی امن در مراسم عاشورا شرکت کنیم. ما بهشت را اینجا می بینیم. من هر سال در این مراسم حضور می یابم و هر سال وضعیت بهتر از گذشته است.