به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، نکاتی از سخنان حجت الاسلام قرائتی در شب هشتم محرم را بخوانید؛

_خدا بیامرزد مرحوم آیت الله مهدوی کنی را. جامعه الصادق یک مسجد دارد و داشتند بازسازی و لوکسش می کردند. جوانان ایراد گرفتند. ایشان می گفتند بگذارید جوانان اشکال کنند. من خودم هم که جوان بودم به آیت الله بروجردی اشکال می کردم. می گفتم چرا ایشان در قم مسجد می سازد. یک کارخانه بسازد برای جوان های بیکار. بعد هم فهمیدم که حق با آقای بروجردی بوده است.
_بگذارید جوان حرف بزند. جنب و جوش کند. علت اینکه حسینیه ها شلوغ تر از مساجد است هم این است. من دیدم دارند کنار مسجد تکیه می زنند. گفتم آخه این چه کاریه!؟ گفت آقا در مسجد اجازه نمی دهند ما جنب بخوریم. اینجا دستمون بازه. کار زیاد می تونیم بکنیم.
_الان صدا و سیما قفل است. ١١ تا اذان دارند می گویند فقط همین ها پخش شود. ١١، ١٢ نمی شود. می گوییم چرا؟ می گویند این ها استاندارد است. مگر بلال اذانش استاندارد بود؟ بلال اشهد را نمی توانست درست تلفظ کند. می گفت اسهد. می گفتند یا رسول الله اذانش استاندارد نیست. فرمود بگذارید بگوید. بعضی پیرمردها میکروفن مساجد را دست می گیرند ول هم نمی کنند. مگر ارث پدرت است. تازه صداش هم خوش نیست.
_ما رفتیم خدمت آیت الله اراکی گفتیم آقا ما تمام حرف هایی که می زنیم را باید عمل کنیم؟ ایشان فرمودند اگر قرار باشد هر که هر جه می گوید عمل کند که دیگر هیچ کس نباید حرف بزند. به قول شهید محراب آیت الله دستغیب یک درصدی عمل کنید که عامل بی عمل نشوید. اگر می خواهید درباره نماز شب صحبت کنید حداقل ٢ شب خودتان خوانده باشید.
_من در زندگی ٥ کار کردم که موجب جهشم شد:
١- گفتم همه می روند برای بزرگ ها حرف می زنند، من برای بچه ها صحبت می کنم.
٢- دیدیم همه آقا را دعوت می کنند، گفتیم بدون دعوت می رویم در خانه بچه ها صدایشان می کنیم.
٣- دیدیم همه مردم را می گریانند، گفتیم به جز روز عاشورا و چند روز دیگر مردم را می خندانیم.
٤- دیدیم می نشینند، ما می رویم کنار تخته سیاه می ایستیم.
٥- دیدیم محرم و صفر منبر می روند، گفتیم همه طول سال منبر می رویم.
_الان نیاز به خط شکن داریم. بعضی وقت ها اصولی گذاشته ایم که فکر می کنیم وحی منزل است. مشکل امروز برخی مسئولین ما این است که جگر ندارند.
_به یک مسئول ورزشی گفتیم لباس وزنه بردار ها را کمی گشادتر کنید. برگشت گفت این لباس ها استاندارد است. گفتم اسرائیل ٦٠ سال است تمام قوانین بین المللی را نقض میکند تکان نخورده. آن وقت تو می خواهی ٢ سانت لباس را گشاد کنی می گویی استاندارد است. بعضی مسئولین ما بی عرضه هستند.
_مقام معظم رهبری می فرمود در مشهد مسجدی داشتیم. روزی یک جوان با لباس های رنگارنگ آمد و رفت در صف اول نشست. یک پیرمرد به او گفت تو خجالت نمی کشی با این لباس ها آمدی صف اول نشسته ای. آن جوان هم پا شد و رفت صف دوم. به پیرمرد گفتم شما چه حقی داشتی که او را بلند کردی؟ گفت نگاه کنید چه لباسی پوشیده! گفتم تا مادامی که حرام نیست حساسیت بیجا نشان ندهید. الان هم جای او را گرفته ای نمازت باطل است. بعد هم جوان را صدا کردم گفتم برگرد سر جات.
_دستتان حتما در دست یک اسلام شناس باشد. وگرنه ظرف مدت ٣٠ ثانیه چپ می کنید. تا سؤال و شبه ای ایجاد شد ، گوشی را بردارید. الو ...