به گزارش پارس؛ وطن امروز نوشت: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) چنین رسانه‌ای است. رسانه‌ای دولتی که اگرچه عنوان دانشجویان را یدک می‌کشد و زیر نظر دولت اداره می‌شود اما نه بصورت خاص به دانشجویان و مسائل آنها می‌پردازد، و نه آمدن دولتهای مختلف باعث شده است تا در رویکرد خاص آن تغییر ایجاد شود. این رسانه که در زمان دولت اصلاحات تاسیس شده بود به پاتوقی برای پرورش خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی تندرو و افراطی تبدیل شد و علاوه بر این در مقاطع مختلف عمله‌گی پروژه‌هایی سیاسی، فتنه انگیزانه و ضد امنیت ملی را بعهده گرفت. جالب آنکه با روی کار آمدن دولت نهم نیز تغییر چندانی در این خبرگزاری ایجاد نشد و این رسانه بعنوان حیاط خلوت آن جریان دست نخورده باقی ماند و حالا در دولت یازدهم فعالیت‌های خویش را افزایش داده است.

این رسانه که قرار بوده است خبرگزاری دانشجویان ایران باشد، از نظر نسبت میان سایر اخبار با اخبار دانشجویی با سایر خبرگزاری‌ها هیچ تفاوتی ندارد. در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز گرایش مدیران این خبرگزاری به چهره‌هایی که در جریان معاند فرهنگ انقلاب اسلامی قرار دارند غیر قابل انکار است. اما آنچه دوباره این رویه غیرمسئولانه ایسنا را پیش چشم قرار داده است، رفتارهای عجیب آن پیرامون ماجرای اخیر اسید پاشی در اصفهان بوده است. فعالیت خاص این رسانه با انتشار بیش از صد مطلب آن هم با رویکردی خاص و هدفمند، جای شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد که قصدی خاص وجود داشته است. چراکه وقتی رسانه‌ای چنین حجمی از اخبار را فقط در طی چند روز روی خروجی خود قرار می‌دهد دیگر نمی‌توان احتمال روندی طبیعی یا اتفاقی را محتمل دانست. خاصه آنکه نوع پرداختن ایسنا به این ماجرا و استفاده‌هایی که رسانه‌های ضد انقلاب از مطالب آن کردند، یک نقشه هماهنگ را ترسیم می‌کند.

نقشه‌ای که قرار بوده است با اجرای آن اسیدپاشی‌های اصفهان به اقشار متدین جامعه نسبت داده شود و علاوه بر افزایش چشمگیر فضای ناامنی در کشور، حکم الهی امر به معروف و نهی از منکر زیر سوال رود. نگاهی به نحوه انتشار اولین خبرهای پیرامون این پرونده در رسانه‌های داخلی و نوع پوشش آن، مشخص می‌کند که یک خبرگزاری دولتی در راس این عملیات روانی قرار داشت و با استفاده از امکانات عمومی تلاش کرد تا آتش زیر خاکستر این حادثه دلخراش را باد بزند تا از شعله‌های آن به اهداف سیاسی مطلوب یک طیف سیاسی بهره‌برداری کند. «ایسنا» که در دولت یازدهم به پاتوق نیروهای رسانه‌ای تندرو و افراطی اصلاح‌طلب تبدیل شده، اولین خبر را درباره اسیدپاشی به صورت چند زن در اصفهان منتشر کرد. در این خبر، به طور ملموسی تلاش شد تا این حرکات وحشیانه به نام نیروهای انقلابی ثبت شود و به مخاطب اینطور القا شود که زنان بدحجاب در اصفهان به طور سازماندهی شده مورد اسیدپاشی متدینین قرار گرفته‌اند!

در بخشی از گزارش این خبرگزاری آمده بود: «این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان منتشر می‌شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟»
ایسنا همچنین در گزارشی دیگر، تحت عنوان گفتگو با نزدیکان قربانیان این حوادث تلخ، نیز تمام تلاش خود برای القای این موضوع به مخاطب را انجام داده است: «پدر این دختر با بیان اینکه آن‌ها که به دخترم تهمت بی‌حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند، می‌افزاید: ندا هیچ‌گاه نمازش ترک نشده است.»

روند تحریک‌آمیز این خبرگزاری در روزهای بعد هم دنبال شد و در طی کمتر از پنج روز، بالغ بر ۱۰۰ مطلب و خبر و گزارش درباره این مساله – آن هم با رویکرد هجمه به مساله امر به معروف و نهی از منکر – روی خروجی اسنا قرار گرفت؛ تا جایی که در یک هفته ابتدایی انتشار اخبار و حواشی این حادثه تلخ در اصفهان، همیشه تی‌تر نخست این خبرگزاری در اختیار نویسندگان و خبرنگارانی بود که به هر نحو ممکن تلاش داشتند تا به فضای ناامنی روانی در کشور دامن بزنند و اوضاع جامعه ایران را «آشفته» و «خطرناک» نمایش دهند.

ایسنا در حالی در تنور «تشویش اذهان عمومی» می‌دمید، که از‌‌ همان ساعات ابتدایی رخداد این جنایت در اصفهان، مقامات انتظامی و قضایی کشور دست به کار شدند و از‌‌ همان اول مشخص بود که این ماجرا ارتباطی با مساله حجاب و پوشش دختران ندارد و صرفا یک اقدام جنایتکارانه از سوی چند عامل خطرناک است. با این حال و هرچند رسانه‌های خارجی و برخی سایت‌های خبری منحرف در داخل کشور اخیر تلاش کردند تا از آب گل‌آلود این ماجرا برای منافع سیاسی خود ماهی بگیرند، با هوشیاری مردم و رسانه‌های انقلابی آن‌ها در اجرای نقشه و پروزه خود ناکام ماندند. از سوی دیگر، همین فشارهای رسانه‌ای هم سبب نشد تا مسئولین کشور از وظایف خود در این ماجرا غافل شوند. همین رویکرد تحریک‌آمیز خبرگزاری ایسنا سبب شد تا رسانه‌های ضدانقلاب نیز نسبت به این ماجرا حساس شوند و با استناد به مدارک و اخباری که این خبرگزاری تهیه کرده بود، نوک پیکان حملات شدید خود را به سمت احکام اسلامی و نیروهای مومن و انقلابی در ایران بگیرند؛ پروژه‌ای خائنانه که تلاش داشت تا با فضاسازی درباره این حادثه دردناک، روند تصویب طرح «قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» در مجلس شورای اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد و باعث فشار بر نمایندگان شوند.

البته این نخستین بار نیست که ایسنا دست به اتخاذ رویکردهای اینچنینی در فضاسازی علیه منافع ملی کشور می‌زند و با «اسیدپاشی به امنیت روانی جامعه»، افکار عمومی را مغشوش می‌کند. در صورتی که مقامات مسئول نسبت به این روند واکنش نشان ندهند، قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود. جهاد دانشگاهی به عنوان پایگاه اصلی حمایت مادی و معنوی از این خبرگزاری، باید نسبت به رویکرد ضدامنیتی ایسنا پاسخگو باشند؛ اقدامی که باید هر چه زود‌تر صورت بگیرد تا زمینه برای ادامه فعالیت‌های ضدایرانی این خبرگزاری در آینده نزدیک فراهم نشود.

گفتنی است رهبر انقلاب، خردادماه امسال در دیدار با مسئولین «جهاد دانشگاهی» درباره وضعیت این نهاد دولتی تاکید کردند: «باید جهت گیری و مسیر انقلابی جهاد دانشگاهی حفظ شود و نباید گذاشت این مرکز مهم علمی گرفتار آسیب های ناشی از پیچ و خم های سیاسی و «چپ روی ها» و «راست روی های» غلطِ عرصه سیاسی شود. افرادی که روزی با انگیزه های تند انقلابی حرکت می کردند، اکنون دیدگاههای آنها ۱۸۰ درجه تغییر کرده و حتی بیّنات انقلاب اسلامی برای آنها نامفهوم است. باید مراقب بود، این خصوصیات به مجموعه جهاد دانشگاهی راه پیدا نکند. مسئولان جهاد دانشگاهی باید از جوانان انقلابی و تقویت و تثبیت عناصر جوان انقلابی در دانشگاه‌ها از طریق حرکت علمی توصیه حمایت کنند. یکی از مهمترین کارها، در جهاد دانشگاهی تربیت شخصیت های مؤمن و برجسته علمی، با جهت گیریهای انقلابی و دلبسته به آرمانهای انقلاب، است.»