به گزارش پارس؛ سردار محسن مهرایی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت ترافیکی شهرهای زیارتی اظهار داشت: هم اکنون در شهرهای مشهد، قم و شیراز ترافیک عادی و روان است اما برای روز تاسوعا و به ویژه عاشورای حسینی تمهیداتی پیش‌بینی شده تا دسته‌جات عزاداری بتوانند دسترسی مناسب برای عرض ارادت در این اماکن زیارتی داشته باشند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا گفت: طبیعتاً محدودیت‌هایی برای تاسوعا و عاشورای حسینی در اطراف اماکن متبرکه پیش‌بینی شده است؛ همچنین برای جابجایی عزادارانی که خارج از هیئت‌های مذهبی هستند و نیز برای پارک خودروها از طریق شهرداری‌های مربوطه تمهیداتی اعمال خواهد شد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: روز عاشورا توأم با ۱۳ آبان است روز مبارزه با استکبار جهانی و مراسم امسال ۱۳ آبان با حضور دسته‌جات عزدارای انجام می‌شود.

وی گفت: این مراسم در تهران به صورت تجمع مقابل لانه جاسوسی است که نماز ظهر عاشورا نیز در مقابل لانه جاسوسی برگزار می‌شود؛ همچنین بعدازظهر نیز دسته‌های عزاداری در میدان امام حسین (ع) تجمع می‌کنند که برای این موارد نیز تمهیدات ترافیکی به عمل خواهد آمد.

سردار مهرایی تصریح کرد: در اماکن متبرکه تهران همچون حرم شاه عبدالعظیم حسنی، امامزاده صالح تجریش، امامزاده علی‌اکبر چیذر و امامزاده اسماعیل در زرگنده که محل تجمع دسته‌های عزاداری خواهند بود تمهیداتی برای تسهیل در رفت و آ‌مد پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بیان این مطلب که اولویت ما در روز عاشورا عبور ایمن دسته‌های عزاداری است از همه رانندگان و موتورسواران درخواست کرد به محدودیت‌ها و تذکرات مأموران راهور توجه کرده و اجازه دهند عزاداران با خیال آسوده در سطح معابر تردد کنند.

وی گفت: ابری بودن هوا بر تاریکی شب می‌افزاید و استفاده از پوشش مشکی نیز باعث می‌شود که سطح دید در معابر کم شود بنابراین لازم است که رانندگان با دقت و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی با بیان این مطلب که اولویت تردد در معابر در این ایام با هیئت‌های عزاداری است تصریح کرد: حق تقدم با دسته‌های عزاداری است و رانندگان ملزم هستند که هنگام مواجهه با هیئت‌ها توقف کامل کرده و بعد از عبور کلیه عزاداران به حرکت خود ادامه دهند.

وی به دسته‌های عزاداری توصیه کرد: حتماً از تابلوی ایست و چراغ لایتر یا سایر تجهیزات روشنایی در ابتدا و انتهای دسته‌ استفاده کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا به شهروندان توصیه کرد که اگر به صورت انفرادی در سطح معابر تردد دارند به این امر توجه کنند که تاریکی هوا و پوشش مشکی موجب کاهش دید می‌شود بنابراین وقتی خودرویی را می‌بینند به ایمنی خود اهمیت دهند، شاید راننده علیرغم تذکرات داده شده متوجه حضور عابر نباشد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است در این شب‌ها که فرصت حضور در دسته‌های عزاداری است مراقب همدیگر باشیم تا خدای ناکرده این ایام را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپری نکنیم.