به گزارش تسنیم، 150 گردشگر اروپایی ۶ روز پیش با قطار گردشگری که از مجارستان به سمت ایران می‌آمد از مرز ارمنستان وارد ایران شدند و از جاذبه‌های گردشگری استان‌های شیراز، اصفهان، زنجان، یزد بازدید کردند و با استقبال مسئولان گردشگری استان تهران، صبح امروز وارد تهران شدند.

چهره‌های خندان، نگاه‌های شاد که با کمی تعجب به علت حضور چندین خبرنگار، عکاس و فیلمبردار همراه بود و از آن‌ها می‌خواستند تا دستی تکان دهند تا تصویری از آن‌ها در ایستگاه راه‌آهن تهران را روی خروجی‌های خبرگزاری یا روزنامه‌های کشور برود نوید این را می‌داد که این گردشگران سفر خوشی را در ایران گذرانده‌اند؛ برخی از آن‌ها هم با تصوری به ایران آمده بودند که به قول خودشان «فکر می‌کردیم که وقتی به ایران می‌آییم باید درهای قطار را ببندیم ولی وقتی وارد ایران شدیم به راحتی کارهایمان را حتی خودمان انجام دادیم و اصلاً مشکلی پیش نیامد».

امنیت در ایران فوق‌العاده است

آندراش سندری، رئیس مجارستانی قطار گردشگری اروپایی گفت: نحوه برخورد ایرانی‌ها با ما بسیار دوستانه بود و به خصوص در شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز و تیریز دیدنی‌های زیادی وجود دارد، در ابتدای ورود به ایران فکر می‌کردیم که هر جایی از ایران می‌رویم باید درهای قطار را ببندیم و احتیاط کنیم اما این طور نبود و به راحتی حتی برای تبادلات پولی خود اقدام می‌کردیم.

وی افزود: در ایران احساس خوب و راحتی داشتیم، از اینجا به مشهد می‌رویم و بعد کرمان را می‌بینیم، در سال آینده ۴ سفر دیگر به ایران خواهیم داشت؛ البته این واگن‌ها در برخی موارد قدیمی شده‌اند و باید عوض شوند ولی ترکیب آن را تغییر نمی‌دهیم.

راه‌آهن ایران بسیار سروقت عمل کرد

گردشگر نگلیسی نیز در این زمینه گفت: هیچ مشکلی از نظر امنیتی در ایران نداشتیم و اینجا می‌خواهم بگویم که ایران یکی از امن‌ترین کشورهاست، البته باید از راه‌اهن ایران هم تشکر کنم که بسیار آن‌تایم و سروقت بودند.

روسری‌سر‌کردن در ایران تجربه جالبی برایم بود

لوآ از دانمارک نیز در این خصوص گفت: وقتی به ایران می‌خواستیم عزیمت کنیم به ما گفتند که باید روسری سرمان کنیم، این کار تجربه جالبی برایم بود.

از بازار اصفهان بسیار لذت بردم

نوازنده پیانوی مجارستانی نیز گفت: ایران بسیار زیبا بود، به خصوص از بازار اصفهان بسیار لذت بردم، روسری روی سرم را از شیراز خریدم و رنگ آن را خیلی دوست دارم، با این روسری احساس راحتی می‌کنم.

دیزی سنگی شیراز برای گرشگران بسیار لذت‌بخش بود

ابراهیم پورفرج نیز در این رابطه گفت: ۶ روز می‌شود که این گردشگران در ایران به سر می‌برند و در این مدت از برخی شهرهای ایران دیدن کردند، این گردشگران در این مدت از غذاهای ایرانی نیز میل کردند که به خصوص از دیزی سنگی شیراز خیلی راضی بودند.