پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سرطان سینه، رایج‌ترین نوع بیماری سرطان بین زنان عربستانی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، مرکز ملی تبلیغات و آگاه سازی عمومی در زمینه های بهداشتی، وابسته به وزارت بهداشت عربستان تاکید کرد: بیشتر زنان ِ عربستانی که دچار سرطان می شوند، به سرطان سینه دچار می شوند و به این ترتیب، آگاه سازی زنان در زمینه کشف زودهنگام ابتلا به این عارضه، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

با افزایش هشدارها درباره این بیماری، وزارت بهداشت عربستان در اکتبر 2014 فعالیتهای ویژه ای را برای آموزش شیوه کشف ابتلا به سرطان سینه به زنان اختصاص داده است.

"ندا العتیقی" از مسؤولان مرکز ملی تبلیغات و آگاه سازی عمومی در زمینه های بهداشتی تاکید کرد که انگلیس، در سال 2002، برنامه آگاه سازی درباره سرطان سینه را آغاز کرد.

وی افزود: ما در این مرکز سعی می کنیم زنان را برای حضور در اتاق معاینه به منظور انجام بررسی های اولیه، جهت پیشگیری از دچار شدن به سرطان تشویق می کنیم.

کشورهای جهان هر ساله در ماه اکتبر به شیوه های مختلف، برای آگاه سازی زنان از سرطان سینه و راه های شناسایی ِ زودهنگام ِ آن تلاش می کنند. پس از سرطان ریه، که 13 درصد از مبتلایان سرطان در جهان به آن دچار هستند، سرطان سینه با آمار 11.9 درصد، دومین سرطان ِ شایع در جهان به شمار می رود.