به گزارش پارس به نقل از فارس، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قتل مردی 55 ساله به نام "ح.ن"، بعد از ظهر امروز در دادگستری کل خراسان جنوبی برگزار شد.


به گفته قاضی این پرونده، این قتل در ششم خرداد‌ماه سال جاری در منطقه‌ای از حواشی شهرستان سرایان توسط جوانی 26 ساله با همدستی همسرش رخ داد که به قتل پدر زنش منجر شده است.

متهم این قتل به نام "م.خ" پس از قرار گرفتن در جایگاه ضمن قبول اتهام قتل عمد پدر زنش در این جلسه علت وقوع حادثه قتل را اینگونه توصیف کرد: با توجه به اینکه زنم انسان بسیار ساده‌‌لوحی بود و بارها و بارها به همین علت با خانواده‌اش بحث و تبادل نظر کرده بودم، تصمیم گرفتم به بهانه سرقت طلاهای همسرم "ن.ن" نقشه قتل پدر زنم را طراحی کنم.

وی تصریح کرد: با همسرم در این خصوص صحبت کردم و وی نیز بدون هیچگونه مخالفت یا اظهار نظری پذیرفت که با من در آدم‌ربایی پدرش کمک کند.

متهم افزود: شب قبل از حادثه شیشه مصرف کرده بودم و صبح روز حادثه بدون اجازه پدرم، کلید ماشین را از جیب وی درآورده و با برداشتن دو عدد چاقو از منزل خودم، یک چاقو را در داشبورد ماشین و دیگری را در پشت لباسهایم پنهان کردم.

وی گفت: در دوران عقد همسرم تقاضای طلاق کرده بود که تنها توانستم نصف مهریه را پرداخت کنم که به دلیل نداشتن پول کافی راهی زندان شده بودم و مسبب اصلی آن را پدر زنم می‌دانستم و این عامل سبب ایجاد کینه‌ای بسیار نفرت‌انگیز از وی شده بود.

متهم ادامه داد: سپس تصمیم گرفتیم به خانه پدر زنم رفته و با بیان موضوع سرقت طلاهای همسرم وی را به سمت ماشین هدایت کردیم تا با ما به داخل شهر رفته و برای پیدا کردن طلاها با ما چاره‌اندیشی کند.

وی یادآور شد: در ابتدای امر، همسرم به صحبت کردن با پدرش مبنی بر اینکه چرا بدبختم کردی و... کرد ولی پدرش منکر این موضوع شد و بعد از مدتی به خارج از شهر رفتیم که این عامل سبب وحشت پدر زنم شده بود اما همسرم با بیان اینکه شوهرم با تو کاری ندارد، وی را دلگرمی می‌داد.

متهم اضافه کرد: در محیطی خلوت و عاری از سکنه از توابع شهرستان سرایان از ماشین پیاده شدیم که در آن لحظه فقط برای ترساندن پدر زنم چاقو را برداشتم و وقتی پدر زنم متوجه چاقو شد تلاش کرد آن را از من بگیرد که با وی درگیر شدم و چهار ضربه به وی وارد کردم.

لازم به ذکر است، نظریات پزشکی قانونی حاکی از آن است که تعداد چهار ضربه چاقو به همراه ضربه یک عدد سنگ به بدن مقتول وارد شده و متهم در زمان زدن ضربه، فاقد هر گونه جنون و دارای صحت و سلامت کامل بدنی بوده است.

بنا بر گفته متهم، وی مدت چهار سال است که به ماده مخدر شیشه معتاد بوده است.

همچنین وی اعتراف کرد پس از به قتل رسانیدن پدر زنش، اقدام به ضرب و شتم یکی از دوستانش به نام "م.چ" کرده است که تا‌کنون هیچگونه شکایتی توسط نامبرده از جنبه شخصی، به دادگستری نشده است.

همسر مقتول "ن.ن" نیز که برای دفاع از خود در جایگاه حضور یافت، اظهار داشت: همسرم من را با تهدید به این امر و همراهی با خود واداشته است و در این زمینه من نیز از همسرم شاکی هستم.

گفتنی است، وکیل تسخیری دادگستری برای دفاع از متهم به قتل این پرونده، ضمن حضور در جایگاه، از دادگاه و قاضی تقاضای تشکیل جلسه غیرعلنی به منظور تحقیق از همسر متهم راجع به مسائل عنوان شده توسط متهم را داشت و پیگیری پرونده به جلسات بعد موکول شد.