به گزارش پارس به نقل از مهر، دادستان کل کشور تظاهر به اسید پاشی مصداق حرکت مجرمانه و قابل پیگیری دانست.


حجت الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان شیراز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالات مبنی بر اینکه طی چند مدت گذشته برخی از افراد با پاشیدن آب به روی زنان و دختران ایجاد فضای رعب و وحشت را مد نظر قرار داده اند، تاکید کرد: تظاهر به اسید پاشی مصداق حرکت مجرمانه و قابل پیگیری است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان در مقابل اینگونه حرکت ها کوتاه نخواهد آمد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر آخرین وضعیت پرونده اسید پاشی در اصفهان تاکید کرد: دستگاههای مربوطه تعدادی از مظنونان را شناسایی و در حال بازپرسی و بازجویی از آنان هستند.

وی افزود: تمامی دستگاهها این موضوع را پیگیری می کنند و در این راستا هیچگونه چشم پوشی انجام نمی شود.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: امروز تعدادی از مظنونین شناسایی شده و به طور حتم به زودی نتیجه این گونه اقدامات به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه کم کاری رسانه ملی در اطلاع رسانی باعث حضور رسانه های بیگانه و تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: متاسفانه رسانه های بیگانه بدنبال ضربه زدن به نظام هستند و برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند که در این راستا اولین حرکت آنها وصل کردن این حرکت وحشیانه به نام امر به معروف بود.

وی تاکید کرد: این گونه حرکت ها در دین اسلام رفتار جنایتکارانه و وحشیانه است که هیچ جایگاهی در دین ندارد و به طور حتم هیچ فرد خداشناس و با ایمانی اقدام به انجام چنین حرکت های وحشیانه ای نمی کند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مجرمین اسید پاشی استان اصفهان به اشد مجازات خواهند رسید.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: متاسفانه حرکت های دشمنان و رسانه های بیگانه به جایی رسیده که طی چند روز گذشته خبر از اسید پاشی در برخی از استانها، شهرها و بخش های کشور می دهند که این  گونه موارد دروغی بزرگ است و صحت ندارد.