به گزارش پارس به نقل از فارس، سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسیدپاشی عملی زشت، شنیع و چندش‌آور است، شاید قتل قابل پذیرش‌تر باشد، ولی این عمل جنایتکارانه و بسیار وقیح است.
 
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده که طی صحبت‌هایی که با قربانیان این حادثه شده سرنخ‌هایی به دست آمده و تعدادی فرد مظنون نیز شناسایی شدند، ولی هنوز انگیزه فرد یا افراد معلوم نیست.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بر اساس اظهارات قربانیان در چند روز اخیر به نظر می‌رسد ضارب یک نفر بوده که پیگیری نیروی انتظامی برای شناسایی ضارب ادامه دارد.
 
احمدی‌مقدم تاکید کرد: تاکنون انگیزه عامل اسید پاشی مشخص نشده است، ولی بعضا رسانه‌های خارجی و مغرضین سعی دارند این موضوع را به حجاب و عفاف ربط دهند، که این واقعیت ندارد و خانواده قربانیان از خانواده‌های مومن و مقیدی هستند.
 
وی ادامه داد: چه بسا دستانی بخواهند به این موضوع دامن زده و این حادثه را به موضوع حجاب و عفاف و فساد و فحشا ربط دهند، اما نیروی انتظامی در پیگیری این موضوع مصمم است و دستگاه قضایی شدیدترین برخوردها را خواهد داشت.
 
فرمانده ناجا همچنین با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور گفت: در مرزهای شرقی کشور طی چند سال گذشته با سرعت عملیات انسداد مرزها آغاز شده و بخشی از مرزها که در حوزه سراوان بوده و پیش از این حد و مرزی برای آن وجود نداشته و جزو مناطق صعب‌العبور محسوب می‌شده است، با همت یگان‌های مهندسی سپاه و نیروی انتظامی کار انسداد مرزها و استقرار واحدهای مرزی سرعت گرفته و دولت هم قول داده اعتبارات خود را در این حوزه به صورت کامل واگذار کند.
 
احمدی‌مقدم تاکید کرد: انسداد راه‌های مرزی و استقرار واحدهای مرزی در بخش‌های مانده در امسال کامل می‌شود و در صورتی که مجلس اعتبارات خوبی لحاظ کند، برای سال آینده به پایان خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اینکه اقدامات تروریستی در مناطق مرزی تمرکز دارد، گفت: قطعا با سرعت گرفتن کار انسداد و استقرار واحدهای مرزی مشکلات کمتر و اقدامات تروریستی کاهش می‌یابد.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ناجا پیرامون عزاداری‌های سنتی و مقابله با بدعت‌ها خاطر نشان ساخت: ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی تابع شورای فرهنگی است و مسئولیت این امر را بر عهده دارد و جلسات خود را در ستاد مربوطه تشکیل داده است، نیروی انتظامی دو وظیفه انتظامی امنیتی و ترافیکی مراسم عزاداری در ماه محرم را بر عهده دارد و مابقی بر عهده ستاد شئون است.
 
احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی در ماه محرم همراه و خادم مردم در چارچوب تصمیمات عمل کرده و حافظ امنیت و روان کننده ترافیک خواهد بود، مردم نیز خود مراقب باشند انحرافات وارد عزاداری‌ها نشود و مراسم عزاداری با شور و شعور حسینی برگزار شود.
 
وی همچنین با اشاره به قانون حمایت از آمران امر به معروف و ناهیان از منکر خاطر نشان کرد: اصل این قانون بسیار خوب است چرا که مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را ضابطه‌مند می‌کند.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به قانون حریم خصوصی که در مجلس در حال پیگیری است، گفت: هر چه که این ابهامات بیشتر مشخص شده، صراحت وجود داشته باشد و مردم با حقوق خود آشنا شوند، ماموران نیروی انتظامی و آمران و ناهیان از منکر نیز بهتر عمل می‌کنند.
 
احمدی‌مقدم در رابطه با عملکرد نیروی انتظامی در استان مرکزی نیز اظهار کرد: استان مرکزی با حمایت استاندار عملکرد بسیار خوبی داشته و با تشکیل قرارگاه سرقت امسال روند نزولی سرقت را در این استان شاهد بودیم.
 
وی تصریح کرد: همچنین کاهش کشته‌های ناشی از حوادث و سوانح رانندگی استان مرکزی بهترین عملکرد را در بین استان‌های دیگر داشته است و بر اساس نظرسنجی تیم‌های دانشگاهی و بازرسی که تاکنون از هشت استان انجام شده، استان مرکزی بالاترین سطح رضایت مردمی را به خود اختصاص داده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی ایران مواد مخدر و سرقت را شایع‌ترین جرم نسبت به جرایم دیگر در کشور عنوان کرد و بیان داشت: همه جرایم جنایی از جمله قتل، گروگان گیری، آدم ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ... سالانه حدود پنج هزار فقره ثبت می‌شود، این در حالی است که میزان ثبت وقوع سرقت روزانه هزار و ۸۰۰ تا دو هزار فقره است.
 
وی گفت: اعتیاد پایه همه جرایم است و شایع‌ترین جرایم وابسته به اعتیاد هستند که بهبود شرایط اقتصادی موجب کاهش سرقت خواهد شد.