به گزارش پارس، سیدمحمد موسوی در نشست اتحادیه در رابطه با خمیر گوشت، گفت: باید نظارت و بازرسی در کشتارگاه افزایش یابد و به دلیل عدم نظارت از سوی مراجع زیر صلاح از تولید خمیر مرغ در کارخانجات مجاز جلوگیری شده است و باعث شده تولید خمیر مرغ در مکان‌های غیر مجاز افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ نوع از این محصول و ۱۱۰ هزار نیروی اشتغال در شبکه توزیع و تولید در کنار ۳۰ هزار واحد فروش ساندویچ فعال هستند.

رئیس اتحادیه فراورده های گوشتی گفت: در گذشته پای نوشابه و روغن پالم به رسانه‌ها باز شد و در حال حاضر مسئله خمیر مرغ و سوسیس کالباس به میان آمده که در پی آن کاهش ۲۰درصدی فروش محصولات فرآوری گوشتی رخ داده است.

وی ادامه داد: جای سوال دارد که با وجود نظارت بر کشتار مرغ و تخلیه امعا و احشای مرغ توسط وزارت بهداشت، حال چرا مسائل خمیر مرغ مطرح شده است.

موسوی در مورد میزان مصرف سرانه فراورده های گوشتی گفت: در اروپا سرانه مصرف ۴۸ کیلو، در کشورهای همجوار ۲۲ کیلو و در کشور ما ۶.۵ کیلوگرم است و اگر می گویند خمیر مرغ و فراورده های گوشتی بد است به جای تعطیل کردن صنعت و بازار آن راهکار مناسب بدهند.

وی با اشاره به این که ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت همراه استخوان مرغ است گفت: باید به جای هدر دادن منابع به دنبال ایجاد ارزش افزوده باشیم و گوشت مصرف خانه و گوشت صنعتی از یکدیگر جدا باشد.

رییس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی تاکید کرد: بارها در زمینه نظارت و بازرسی با اداره نظارت بر مواد غذایی مکاتبه شده که اعلام می‌شود، نظارت امری حاکمیتی است در نهایت محصولات شرکت‌های تحت پوشش به صورت نمونه‌گیری آزمایش انجام می‌شود و باید نظارت شده تا بازار لطمه نبیند و جنس وارداتی یا زیرزمینی جای آن را نگیرد.

او در پایان گفت: بیش‌ترین تخلفات در شهر‌های قم، خرمشهر و مشهد به دلیل زائر پذیری آن رخ داده است.