به گزارش پارس، بندر بن محمد حجار وزیر حج عربستان از ادامه کاهش تعداد حجاج در موسم حج سال آینده خبر داد.

حجار تأکید کرد: تصمیم مقامات سعودی مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی حجاج خارج از عربستان و کاهش ۵۰ درصدی حجاج داخل این کشور در موسم حج سال آینده (۱۴۳۶ ق) هم اعمال خواهد شد.

وی افزود: روند کاهش تعداد حجاج زمانی متوقف می‌شود که مرحله سوم طرح توسعه صحن طواف در مسجدالحرام هم به پایان برسد.

حجار در نشستی با معاونان و مدیران وزارت حج عربستان بر ضرورت تهیه طرح‌های عملیاتی وزارت در چارچوب آمادگی زودهنگام برای موسم حج سال ۱۴۳۶ هجری قمری برای تصویب آن و تلاش برای اجرای مفاد آن تاکید کرد که شامل استقبال از حجاج در منافذ و گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی و انتقال و اسکان در مکه مکرمه و مدینه منوره و مشاعر مقدسه و اعزام به جمرات و هماهنگی با طرف‌های دیگر تا مرحله خروج و بازگشت به کشور‌هایشان و همچنین نظارت بر تمام شرکت‌هایی می‌شود به حجاج خدمات رسانی می‌کنند.

حجار بر اجرای کامل طرح مسیر الکترونیک برای حجاج خارج از عربستان پس از اجرای مرحله نخست آن در موسم حج امسال تاکید کرد و از همه دفا‌تر امور حجاج و شرکت‌های مربوط خواست استفاده از این طرح را آغاز کنند.

وی با تأکید بر ضرورت رفع هر گونه موانع پیش روی طرح الکترونیک خواستار ارائه خدمات متمایز به حجاج با دو ویژگی سرعت و دقت و نوسازی برنامه‌های مربوط به حجاج شد.

حجار با درخواست از مقامات مسئول برای خارج کردن دفا‌تر نهاد‌ها و سازمان‌هایی از مشعر منا که مسئولیتی در خدمات رسانی مستقیم به حجاج ندارند، تاکید کرد با خروج این نهاد‌ها، فضای بیشتری برای حجاج فراهم می‌شود.