به گزارش پارس، سید جعفر موسوی نسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به رابطه مهدویت و غدیر، اظهار کرد: مبحث مهدویت یکی از مباحث مهمی است که در راستای بعثت نبی اکرم (ص)، غدیر و امتداد ولایت شکل گرفته است.

رئیس بنیاد حضرت مهدی موعود (ع) خراسان رضوی با تاکید به اهمیت جایگاه غدیر، افزود: در واقعه غدیر حضرت رسول اکرم (ص) از جایگاه پیامبری که بر امت داشتند نکاتی را برای مردم روزگار خود بیان کردند تا بصیرت آن‌ها بالا برود و برای پذیرش امام زمان (عج) آمادگی کامل داشته باشند، به همین منظور پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر به مسئله ولایت تاکید زیادی داشتند.

وی با بیان برخی از اشارات رسول اکرم (ص) برای معرفی امیرالمومنین (ع) به عنوان جانشین، تصریح کرد: البته در آن روز و در آن اجتماع عظیم رسول اکرم (ص) درباره اهمیت تبیعت مردم از قرآن و عترت نیز تاکید زیادی داشتند، زیرا عترت، اهل بیت (ع) و قرآن مکمل یکدیگر هستند، بنابراین پیامبر اکرم (ص) بار‌ها مسئله معرفی جانشینی خود را در شرایط مختلف و به شیوه‌های متفاوت به مردم اعلام کرده بودند.

خطبه غدیر سند حقانیت ولایت است

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به شاهد بودن مردم در واقعه غدیر مبنی بر طرح مسئله جانشینی امیرالمومنین (ع)، عنوان کرد: در واقعه غدیر که در حجه الوداع شکل گرفته بود، پیامبر اکرم (ص) همه را برای حضور در آن مراسم دعوت شده کرده بود و تعداد جمعیت و حضور گسترده مردم در آن مراسم مشهود بود که حقایقی برای مردم در غدیر تبیین شد.

رئیس بنیاد حضرت مهدی موعود (ع) خراسان رضوی با اشاره به مضامین خطبه غدیر، گفت: در روز غدیر رسول اکرم (ص) در خطبه مشهور آن روز که یکی از طولانی‌ترین خطبه‌ها است به انواع مختلف مسئله جانشینی اهل بیت (ع) و ولایت آن‌ها را از امیرالمومنین (ع) تا امام مهدی (عج) بیان می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت مهدی (ع) در خطبه غدیر، تاکید کرد: در آن ایام حضرت رسول (ص) نکات زیبایی درباره امام مهدی (عج) را بیان کردند و امام مهدی (ع) را به عنوان آخرین ذخیره الهی، فریادرس مظلومان در طول تاریخ و فاتح جهان اسلام معرفی کردند.

امام مهدی (عج) مصداق آیات وعده داده شده قرآن است

حجت الاسلام موسوی نسب گفت: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر، امام مهدی (عج) رابه عنوان فردی خیر برای جامعه جهانی معرفی کرد که مصداق آیات وعده داده شده خداوند است و بر اساس آن نیز پیروزی‌های مردم را به واسطه خیرخواهی امام مهدی (عج) می‌داند.

رئیس بنیاد حضرت مهدی موعود (ع) خراسان رضوی با اشاره به رابطه غدیر و عاشورا، اظهار کرد: باید در نظر داشت که اگر مهدویت نباشد، عاشورا کامل نمی‌شود زیرا اصل عاشورا نیز باظهور امام عصر (عج) ارتباط مستقیمی دارد و بعثت بدون غدیر و غدیر بدون عاشورا ناقص است زیرا ظهور امام عصر (عج) در امتداد فرهنگ غدیر و تکمیل کننده قیام امام حسین (عج) است.

وی با اشاره به علت جدایی گروهی از واقعه غدیر، تصریح کرد: درآن شرایط که همه شاهد حادثه غدیر بودند، منافقین به وصیت پیامبر (ص) عمل نکردند و همین سبب تغییر مسیر تاریخ اسلام شد، اما شیعه دوازده امامی و معتقد ماندگار و ثابت قدم باقی مانده است البته باید توجه داشت که همه مردم به این مسئله معتقد هستند که امام مهدی (عج) عدالت گس‌تر است و این بشارت پیامبر (ص) را همه مکاتب اسلامی و مسلمان پذیرفته‌اند.

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به فرقه‌های نوظهور، بیان کرد: آسیبی که در حال حاضر وجود دارد، فرقه‌های نوظهور و تکفیری است که با اصل و مبنای اسلام در تضاد هستند، آن‌ها نه تنها بحث مهدویت و غدیر را قبول ندارند، بلکه اعمال و رفتار آن‌ها متناسب با اسلام و دین حق نیست.

گروه‌های تکفیری برای نابودی دین بسیج شده‌اند

رئیس بنیاد حضرت مهدی موعود (ع) خراسان رضوی با اشاره ماهیت گروه‌های تکفیری، بیان کرد: گروه‌های تکفیری و داعش به اسم اسلام و دین هر کاری می‌کنند، اما از رحمت پیامبر (ص) و چهره اسلام ناب بی‌خبر هستند و بویی از آن نبرده‌اند.

وی با تاکید فراموشی غدیر از سوی برخی از افراد، تصریح کرد: باید در نظر داشت که در طول تاریخ اتفاقات زیادی افتاده و سبب شده تا جمع خاصی این مسیر را تغییر دهند، اما جمع قلیلی مسیر را ادامه دادند و امروزه هزاران شیعه اهداف امام علی (ع) و پیامبر (ص) را ادامه داده‌اند و جمعیتی نیزاین قضیه را نپذیرفتند.

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به ماندگاری غدیر در اذهان مردم، خاطرنشان کرد: خط مشی پیامبر (ص) و واقعه غدیر قابل فراموشی نیست بلکه برخی مسیر را عوض کرده‌اند و در صدد انکار برآمده‌اند.