به گزارش پارس به نقل از مشرق، احد وظیفه گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز شنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در برخی مناطق استان گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی شدیدتر خواهد بود و بتدریج از اواخر وقت از سمت سواحل غربی خزر از مقدار ابرها کاسته می‌شود.

به گفته وی، از اوایل وقت روز یکشنبه بارش‌ها در شمال شرق کشور ادامه داشته و بتدریج این موج از کشور خارج می شود. همچنین در دو روز آینده در شمال سیستان وبلوچستان و منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: روز دوشنبه در برخی مناطق غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و بتدریج در دامنه‌های جنوبی البرز و سپس روز سه شنبه در شمال شرق کشورافزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق وزش باد رخ خواهد داد. دردو روز آینده دربرخی نقاط شمال استان هرمزگان، ارتفاعات کرمان و وارتفاعات سیستان و بلوچستان افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری دربعدازظهر نیمه ابری و درپاره‌ای نقاط وزش باد همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 11 و 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری دربعدازظهر بارش پراکنده درپاره‌ای نقاط وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 12 و21 درجه سانتیگراد خواهد رسید.