به گزارش پارس به نقل از فارس، لحظاتی پیش نخستین مدرسه کودکان کار و خیابان شهر تهران با حضور مسئولان ارشد شهرستان ری افتتاح شد.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ در این مراسم اظهار داشت: نخستین مدرسه ویژه کودکان کار و خیابان شهر تهران در منطقه ۲۰، با حضور ۵۳۰ دانش‌آموز در حالی آغاز به کار کرده است که علاوه بر آموزش‌های تحصیلی، خدمات مشاوره‌ای، پزشکی و مددکاری نیز به آن‌ها ارائه می‌شود.

اصغر عطائی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت کودکان کار و خیابان از مهمترین وظایف مرکز آسیب‌های اجتماعی منطقه ۲۰ است، گفت: پیش از این نیز مشاوره و راهنمایی تحصیلی برای این کودکان به همراه خانواده‌های آن‌ها و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی محیط شهری انجام می‌گرفته است که از این پس در قالب مدرسه، این خدمات آموزشی و فرهنگی انجام می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت مددکاران شهر نیز اشاره کرد و افزود: مددکاران شهر با لباس‌های فرم مخصوص روزانه در نقاط پرتردد و به ویژه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علی‌السلام برنامه گشت و بازدیدهای میدانی مستمر دارند و نسبت به شناسایی و مشاوره متکدیان، معتادان، کودکان کار و خیابان اقدام می‌کنند.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ شهر تهران در پایان تصریح کرد: با توجه به موقعیت ویژه شهرری از لحاظ تاریخی و زیارتی، منطقه ۲۰ روزانه پذیرای خیل عظیمی از زائران و مسافران است که شناسایی و رفع نقاط بی‌دفاع شهری این منطقه از اولویت‌های مدیریت شهری این منطقه جنوبی است که با دقت از سوی عوامل اجرایی انجام می‌شود.

به گزارش فارس، مراسم افتتاحیه این مرکز آموزشی به همت مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۲۰ و با حضور قائم مقام، معاون اجتماعی و فرهنگی و مدیران ارشد شهرداری منطقه ۲۰، معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران به همراه برنامه‌های متنوع هنری و نمایشی و اهداء یک هزار و شصت بسته بهداشتی و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان برگزار شد.