به گزارش پارس مهر نوشت:مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از صدور یک میلیون و 50 هزار شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال خبر داد و گفت: طی 5ماهه اول امسال این شناسنامه ها صادر شده و فعلا فراخوان عمومی نداریم.
محسن اسماعیلی گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده نوجوانانی که 15 سال آنها تمام می شود و قصد عکس دار کردن شناسنامه خود را دارند در اولویت تعویض شناسنامه و تقاضا برای صدور شناسنامه مکانیزه قرار دارند.

او با اشاره به اینکه آمارهای مرداد ماه نشان می دهد که طی این مدت در سال جاری یک میلیون و 50 هزار شناسنامه جدید صادر شده است ، گفت: شناسنامه های مکانیزه فعلا برای افرادی که قصد تغییر اسناد هویتی خود را دارند و یا شناسنامه آنان مفقود شده و نوزادان تازه متولد شده و همچنین 15 ساله ها همزمان با عکس دار شدن ؛ صادر می شود.

مديركل امور اسناد هويتي سازمان ثبت‌احوال كشوربا تاکید براینکه تا اطلاع ثانوی فراخوان عمومی برای صدور شناسنامه های مکانیزه نخواهیم داشت، گفت: شناسنامه های قدیمی همچنان کاربرد دارند و مشکلی وجود ندارد به همین دلیل فعلا فراخوان عمومی نخواهیم داشت .

به گفته او، هزینه صدور شناسنامه جدید برای تمامی گروههای مشمول 15 هزار تومان است و فقط افرادی که شناسنامه آنان مفقود شده باید 20 هزار تومان بپردازند.

اسماعیلی در مورد اعتبار کارتهای ملی نیز گفت: کارت ملی براساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال 94 اعتبار دارد و تا آن زمان نیازی به تمدید مجدد از سوی مردم وجود ندارد.

او همچنین به صدور کارت ملی برای 15 ساله ها اشاره کرد و گفت: تنها برای افرادی که به سن 15 سال می رسند کارت ملی صادر می شود و البته همچنین برای کارت مفقودی ها نیز کارت ملی صادر می شود اما برای سایرین خیر.