به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد ناظمی اردکانی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با مسئولان ثبت احوال اردبیل تصریح کرد: در سال های اخیر شیب طلاق در کمال تاسف صعودی بوده است.

وی افزود: ثبت ازدواج به صورت میانگین سالانه  800 هزار مورد است که باز در سال های اخیر با شیب منفی همراه بوده است.

به گفته ناظمی اردکانی در بخش تولد و مرگ و میر ما سالانه شاهد ثبت یک میلیون و 400 هزار ولادت و 400 هزار فوت هستیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در سال های اخیر شیب ولادت نزولی و شیب فوت افزایشی بوده است، اضافه کرد: در عین حال در حال حاضر با افزایش چهار درصدی ولادت مواجه ایم.

وی معتقد است ابلاغ سیاست های جمعیتی در افزایش ولادت تاثیرگذار بوده و تاثیرات قابل توجه خود را در دراز مدت نشان خواهد داد.

ناظمی اردکانی در ادامه صحبت های خود به مکانیزه کردن فرایند ثبت رویدادهای چهارگانه اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته مکانیزه شدن در ثبت دقیق اطلاعات تاثیرات مطلوبی داشته است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بخشی از سیاست های مجموعه کاری خود را ایمن سازی اطلاعات فردی و شناسنامه ای هر شهروند عنوان کرد و افزود: در همین راستا دو طرح شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 میلیون شناسنامه مکانیزه در سراسر کشور صادر شده است، ادامه داد: در عین حال پنج میلیون کارت هوشمند ملی به متقاضیان ارائه شده است.

ناظمی اردکانی از ادامه اجرای این طرح خبر داد و تاکید کرد: ایمنی شناسنامه مکانیزه و کارت هوشمند ملی به رمراتب بیشتر از مشابه سنتی است.