به گزارش پارس به نقل از عصر ایران، موبایل هوشمند به یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی مدرن مبدل شده و از این رو کوچکترین کندی و اختلالی در عملکرد آن می تواند برای ما غیر قابل تحمل باشد. اگر احساس می کنید سرعت آی‌فون شما نسبت به گذشته کاهش یافته، چندان جای نگرانی نیست زیرا این مشکل معمولا به سادگی برطرف می شود.

اگرچه استفاده روزانه و مداوم از آی‌فون می تواند تبعاتی را برای آن به همراه داشته باشد اما با توصیه ها و ترفندهای زیر می توانید تا خرید موبایل هوشمند بعدی خود به خوبی از دستگاه فعلی استفاده کنید.

عکس های قدیمی را حذف کنید

حذف فایل های غیر ضروری یکی از بهترین روش های افزایش سرعت موبایل است. اگر صدها عکس در آی‌فون خود ذخیره کرده اید در صورت امکان آنها را به روی رایانه منتقل کرده و یا از طریق آی‌کلود فایل پشتیبان آنها را تهیه کنید. سپس عکس ها را از حافظه موبایل خود حذف کنید.

اپلیکیشن هایی که فضای زیادی را اشغال می کنند، حذف کنید

هرچه فضایی بیشتر از آی‌فون خود را اشغال کنید احتمال کند شدن آن نیز افزایش می یابد. برای مشاهده میزان فضایی که یک اپلیکیشن اشغال می کند به آدرس Settings > General > Usage مراجعه کرده و اپلیکیشن هایی که فضای زیادی اشغال کرده و به آنها نیاز ندارید را حذف کنید.

پیامک های قدیمی را حذف کنید

اگر تمامی پیامک های خود را نگه داشته و موارد غیر ضروری را حذف نکنید بر نرم افزار موبایل خود فشار وارد می کنید. حذف پیامک های قدیمی همچنان برای حفظ سرعت عملکرد موبایل مهم محسوب می شود.

حافظه نهان (کش) مرورگر سافاری را خالی کنید

با آی‌فون خود همانند یک رایانه رفتار کنید. این به معنای آن است که برای عملکرد روان مرورگر سافاری باید حافظه نهان آن را خالی کنید. برای انجام این کار به آدرس Settings > Safari > Clear History مراجعه کنید. سپس روی Clear Cookies and Data کلیک کنید.

آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن ها را خاموش کنید

تلاش برخی اپلیکیشن ها در پس زمینه برای آپدیت خود می تواند کندی در عملکرد آی‌فون را موجب شود. آپدیت اپلیکیشن های خود را می توانید به صورت غیر اتوماتیک انجام دهید. برای تغییر در تنظیمات آپدیت اپلیکیشن های آی‌فون به آدرس Settings > iTunes & App Store > Automatic Downloads مراجعه کنید. سوئیچ لغزنده را Off کنید.

دانلود اتوماتیک را خاموش کنید

همانند آپدیت اتوماتیک، دانلود اتوماتیک نیز می تواند روی سرعت عملکرد آی‌فون تاثیرگذار باشد. اگر آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن را روشن کرده اید، اپلیکیشنی که روی آی‌پد دانلود کرده اید می تواند به طور اتوماتیک عملیات نصب روی آی‌فون را آغاز کند. این مساله می تواند امکانی سودمند در نظر گرفته شود اما سرعت دستگاه را نیز کاهش می دهد. برای خاموش کردن این ویژگی به آدرس Settings > iTunes & app Store > Automatic Downloads مراجعه کنید. سوئیچ لغزنده را روی Off قرار دهید.

تمامی اپلیکیشن های فعال در پس زمینه را ببندید

اپلیکیشن هایی که در پس زمینه فعال هستند - به ویژه اگر اپلیکیشن هایی بزرگ مانند یک بازی نقش آفرینی - را به منظور عملکرد روان‌تر موبایل خود ببندید. آنها فضای رم را اشغال کرده و می توانند سرعت عملکرد دستگاه را کم کنند.

اگر می توانید کاری را به صورت غیراتوماتیک انجام دهید همین گونه رفتار کنید

آی‌فون شما به طور معمول پرسش آیا تمایل دارید به شبکه های وای فای متصل شوید را مطرح می کند؟ اگر این گونه است شاید قصد داشته باشید تا این ویژگی را خاموش کنید. هر زمان که موبایل شما کاری را به صورت اتوماتیک انجام می دهد این جریان می تواند کندی دستگاه را موجب شود. بر همین اساس به آدرس Settings > Wi-Fi > Ask to Join Networks مراجعه کرده و سوئیچ لغزنده را Off کنید.

هر چند وقت یک بار آی‌فون خود را راه اندازی مجدد (ری استارت) کنید

موبایل همانند یک رایانه مینیاتوری است و از این رو باید همانند رایانه با آن رفتار کنید. راه اندازی مجدد (Restart) موبایل می تواند در حفظ سرعت آن تاثیرگذار باشد. همانند بستن اپلیکیشن های فعال در پس زمینه، خاموش کردن آی‌فون می تواند به دستگاه اجازه دهد برخی وظایفی که بر عملکرد آن تاثیرگذار هستند را خاتمه دهد.

آپدیت های نرم افزاری را بررسی کرده و موبایل خود را در صورت نیاز آپدیت کنید

آپدیت های نرم افزاری تلفن های همراه هوشمند رفع اشکالات را نیز شامل می شوند که برخی از این اشکالات ممکن است کندی عملکرد آی‌فون را موجب شده باشند. تغییر سرعت عملکرد موبایل پس از یک آپدیت اصلی به مدل دستگاه بستگی دارد. به عنوان مثال، iOS 7 روی آی‌فون های قدیمی‌تر کند اجرا می شود. سخت افزار مدل هایی مانند آی‌فون 4S و مدل های قدیمی‌تر همانند مدل‌ های جدیدتر قادر به اجرای روان نسخه جدید این سیستم عامل نیستند.

تخصیص مجدد حافظه گوشی خود با این اپلیکیشن را تجربه کنید

اگر آی‌فون شما کند کار می کند ممکن است مشکلی در حافظه آن وجود داشته باشد. اپلیکیشن "Battery Doctor" می تواند میزان سرعت دستگاه شما را نشان دهد. اگر آی‌فون شما کند کار می کند می توانید روی دکمه "Reallocate Memory" کلیک کرده تا باز توزیع حافظه در آی‌فون انجام شود.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.