به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر بشیر نازپرور ضمن اعلام این خبر افزود: در مدت مشابه سال 1392 تعداد فوت ناشی از حوادث کار در استان تهران 127 مورد بوده است که این آمار افزایش 49.6 درصدی در فوت ناشی از این حوادث را در سال 93 نشان می‌دهد.

وی گفت: از کل فوت ناشی از حوادث کار چهار ماه نخست امسال 188 نفر مرد و دو نفر زن بوده اند.این در حالیست که در چهار ماه نخست سال 92 تمامی 127 نفر فوتی ناشی از حادثه کار مرد بوده اند.

نازپرور در مورد آمار فوت ناشی از حادثه کار در تیر ماه امسال نیز گفت: فوت ناشی از حادثه در تیرماه امسال با افزایش 36.7 درصدی نسبت به تیر ماه سال قبل 41 مورد بوده است.

وی با اشاره به این آمار در خصوص حوادث ناشی از کار گفت: طبق قوانین موجود حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص میشوند : حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می‌دهند و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می‌دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: با بررسی آمارهای منتشر شده در سالهای اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می تواند بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.