به گزارش پارس به نقل از  خبرآنلاین ، درمان و آموزش پزشکی ، برنامه پوشش همگاني سلامت متمركز برای بهبود حمايت از خطرات مالي و بهبود دسترسي و كيفيت ارائه خدمات به همگان است. همچنین برای ارائه راهنمايي و توصيه بهبود كيفيت و دسترسي خدمات بهداشتي، «ماریا پل کینی» معاون مدير كل سازمان جهاني بهداشت در امور سيستم هاي سلامت و نوآوري که در راس هيئتي به تهران سفر کرده است و با معاون توسعه مديريت و منابع و مدير كل منابع انساني وزارت بهداشت ديدار و گفت وگو کرد.

مدير كل منابع انساني وزارت بهداشت در این دیدار از تدوين سند تقاضاي منابع انساني در بخش سلامت براي 10 سال آينده با بهره گيري از نظرات صاحب نظران و الگو برداري از كشورهاي موفق خبر داد و افزود: « وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي متعهد به استخدام و جذب نيروه هاي متخصص از گروه هاي مختلف پزشكي براي ارائه خدمات در حوزه هاي مورد نياز است.»

دكتر صالحي زلاني گفت: «خوشبختانه  توزيع عادلانه اي در زمينه نيروي انساني در سطح استان در دانشگاه هاي برخودار و نيم برخودار وجود دارد. اما در سطح برخی از شهرستان ها شاهد توزيع نامناسب نيروي انساني هستیم.»

وی همچنان در خصوص  سيستم هاي نظارتي بر منابع انساني نظیر طرح اجباري براي پزشكان و متخصصان، حقوق و مزاياي بيشتر  براي افرادي كه در  مناطق محروم شاغل هستند، استخدام نيروهاي بومي براي نياز استانها اشاره کرد. همچنین مشكلات متعدد در نظام اطلاعات منابع انساني در نظام سلامت را مورد تاكيد قرار دادند.

دكتر ماریا پل كيني معاون مديركل سازمان جهاني بهداشت نیز ابراز اميدواري کرد كه بعد از آشنايي كامل با وضعيت موجود در زمينه ارائه خدمات در ايران، نقشه راهي را با كمك سياستگذاران داخلي براي تقويت ارائه خدمات بهداشتي كه منجر به تسريع در مراحل پيشرفت پوشش همگاني سلامت مي شود را تدوين کند.

در اين جلسه «دكتر ماريا پل كيني» معاون مديركل سازمان جهاني بهداشت در امور سيستم هاي سلامت و نو آوري، «دكتر روتريگز كرچ» مدير امور سيستم هاي سلامت و نو آوري، «دكتر ادوارد كلي» مدير ارائه خدمات، «دكتر جيمز كمپل» مدير نيرو كار در بخش سلامت سازمان جهاني بهداشت، «دكتر محمد آسايي» هماهنگ كننده ارائه خدمات دفتر منطقه مديترانه شرقي و كارشناسان امور بين الملل و معاونت توسعه مديريت و منابع حضور داشتند.