به گزارش پارس، محسن نايبي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن تبريك آغاز سال تحصيلي گفت: در آستانه فرارسيدن ماه مهر، مترو تهران تمام توان خود را براي ارائه خدمات به كار بسته است و با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته در اين روز استفاده از مترو براي دانش آموزان و دانشجويان رايگان است.


وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود كه در روز اول مهر مترو بيش از صد هزار دانش آموز و دانشجو را جابجا كند افزود: هم اكنون برنامه ريزي لازم براي به كار گيري حداكثر توان در تمامي بخش ها صورت گرفته است كه براين اساس 555 واگن به صورت كامل تعمير، بازبيني و نظافت مي شوند تا به بهترين نحو آماده خدمات رساني باشيم.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران در خصوص افزايش حركت قطارها گفت: فاصله گذر قطارها مثل روزهاي عادي است اما اين آمادگي وجود دارد كه در زمان ازدحام قطارهاي فوق العاده براي جابجايي بهتر و سريعتر مسافران صورت گيرد.

نايبي با بيان اينكه از آغاز سال تحصيلي زمان تردد قطارها در خط سه فزايش مي يابد تصريح كرد: هم اكنون خط سه از ساعت 7 تا 20 فعال است كه از ابتداي مهر با افزايش اين زمان، تردد قطارها ساعت5:30 صبح از مبادي حركت آغاز و تا 22:30 دقيقه ادامه خواهد داشت.
 
وي با تاكيد بر آماده باش اورژانس در ايستگاه هاي امام خميني (ره)، علم و صنعت، صادقيه، كرج، شهرري و بهشتي گفت: حضورعوامل انتظامات جهت ساماندهي ورودي و خروجي ايستگاه هاي مترو مخصوصا در ايستگاه هاي شلوغ نظيرايستگاه هاي  پانزده خرداد، امام خميني (ره) و صادقيه هم در نظر گرفته شده است.