به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح یکشنبه در سی و چهارمین مراسم دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی اظهار داشت: مراسم دانش آموختگی در روزی برگزار می شود که میان دو واقعه ۱۷ شهریور و آغاز دفاع مقدس است. خوشبختانه در هفدهم شهریور که نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است بند اسارت پس از سالها باز شد و استقلال و آزادی را برای کشور به ارمغان آورد ضمن اینکه در هشت سال دفاع مقدس تمامی نیروهای نظامی دلیرانه در برابر ظالمان ایستادگی کردند.

رئیس پلیس کشور بر لزوم داشتن بصیرت تاکید کرد و گفت: بصیرت مانند چراغ روشن در شب تاریک است که هدف صحیح را نشان می دهد. برای اینکه در فتنه دچار دودلی نشویم باید به زمان خود مسلط بود و دشمن را شناخت.

به گفته احمدی مقدم، ماموران نیروی انتظامی علاوه بر شجاعت و ایمان باید بصیرت نیز داشته باشند.

وی تاکید کرد: دشمن با تزویر، دروغ، قدرت رسانه ای، توان علمی و تسلط بر محیط اطلاعاتی تلاش می کند ملت را در بند خود بکشد.

احمدی مقدم تصریح کرد: دشمن ابتدا از گروهک های تروریستی حمایت کرده، آنها را تقویت کرده و سپس بدون هر گونه مجوز به بهانه برخورد با گروهک های تروریستی استقلال کشورها را لگدمال می کند، این در حالی است که دشمنان از دیکتاتورها به اسم آزادی دفاع کرده و مردمی ترین نظام ها را به بهانه آزادی مورد هجوم قرار داده و متهم می کنند.

احمدی مقدم با اعلام اینکه اقتدار لازمه بقای هر حکومتی است، افزود: بقای هر نظامی متکی بر قدرت صرف مادی نیست بلکه باید علاوه بر فکر و اندیشه، قدرت اطلاعاتی و دشمن شناسی داشته باشیم. امروز سارقان عرصه فضای مجازی و مروجان فساد و جاسوسان اطلاعاتی از زور بازو استفاده نمی کنند و با استفاده از هوش شان، مرتکب جرم می شوند. نیروی انتظامی نیز باید مسلح به دانش جدید شود چرا که اقتدار یک مفهوم چند بعدی است.

به گفته وی، امروز ایران امن ترین کشور در جزیره متلاطم منطقه است به صورتی که با وجود اینکه دشمنان زحمت هایی را برای ما می آفرینند اما نمی توانند در کشور ایجاد ناامنی کنند.

احمدی مقدم بر لزوم کارآمدی تاکید کرد و گفت: بقای هر نظامی در گرو کارآمدی و مبارزه با فساد است. امروز نیروی انتظامی در دو جبهه فساد بیرونی برای برخورد با متخلفان، تبهکاران و زیر پا گذراندگان حقوق مردم فعال است و باید بدانند که هیچکس به دلیل تبعیض نمی تواند از عدالت فرار کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در حوزه فساد درونی نیز با فساد برخورد کرده و اگر نقطه ای چرکی در گوشه ای از نیروی انتظامی وجود داشته باشد آن را جراحی کرده و به اطلاع مردم می رسانیم، هیچ وقت فساد درونی را منکر نمی شویم.

احمدی مقدم در پایان خطاب به دانشجویان گفت: لباس نیروی انتظامی را برای داشتن شغل و معاش به تن نکنید چرا که این لباس برای سربازی و جانبازی است و تلاش نیروی انتظامی این است که زندگی آبرومندانه ای را برای نیروها و خانواده هایشان تامین کند.

به گزارش مهر، در این دوره ۸۵۹ افسر پسر فارغ التحصیل شدند ضمن اینکه برای سال تحصیلی جدید ۱۵۵۳ دانشجو پذیرفته شدند.