به گزارش پارس به نقل از  خبرآنلاین ، سردار اسکندر مومني در حاشيه جلسه چالش‌هاي ترافيکي طرح تابستاني 93 در محورهاي شمالي کشور اظهار داشت: در روز پنج شنبه هفته گذشته 11 ميليون تردد در جاده‌هاي کشور به ثبت رسيده که اين آمار نشانگر افزايش سفرها در روزهاي پاياني تعطيلات نيمه نخست سال است.

رئيس پليس راهور ناجا از رانندگان خواست هر 2 تا 2.5 ساعت با توقف در قسمت‌هاي مجاز، استراحت داشته باشند تا بازگشت‌شان از سفر بدون مشکلي خاص انجام شود. 

وي با بيان اينکه در حال حاضر ترافيک در تمام جاده‌هاي کشور پرحجم است، گفت: از مردم مي‌خواهم سفرشان را مديريت و بازگشت‌شا ن را به روزهاي آخر موکول نکنند.

مومني با بيان اينکه شهريور جزء پرحادثه‌ترين و پرترددترين ماه‌هاي کشور است، گفت: در شهريورماه پارسال قريب به هزار تن در سر صحنه تصادفات جاده‌اي جان خود را از دست داده‌اند اما امسال برابر اطلاعات اوليه، اين آمار کاهش داشته است.

وي درباره بخشش جرايم گردش به راست اظهار کرد: با توجه به اينکه درباره اين موضوع به خوبي اطلاع‌رساني نشده است، جرايم اين تخلف در تهران تا اوايل آبان‌ماه بخشيده شده و تا آن زمان جرايم ارشادي خواهد بود اما از اول آبان‌ماه به بعد با اين تخلفات برخورد مي‌شود.

 

هيچ جاده‌اي نداريم که مسير رفت و برگشت آن جدا باشد

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به حجم بالاي تردد در محورهاي منتهي به استان‌هاي شمالي کشور خاطرنشان کرد: در جلسه‌اي که داشتيم سه موضوع عمده مورد بررسي قرار گرفت که نخستين موضوع بحث زيرساخت‌ها و توسعه راه‌ها بود. متاسفانه مي‌توان گفت هيچ جاده‌اي نداريم که مسير رفت و برگشت آن جدا باشد.

مومني در ادامه با بيان اينکه جاده‌هاي شمالي ظرفيت اين تعداد مسافر را ندارد، گفت: موضوع دومي که مورد بررسي قرار گرفت، بحث نبود خدمات در جاده‌ها بود. متاسفانه يکسري خدمات در محورها وجود ندارد و رانندگان حتي در دسترسي به عابربانک و... نيز با مشکلاتي روبه‌رو بوده‌اند که در اين خصوص موارد به دستگا‌ه‌هاي مربوطه ابلاغ شد.

رييس پليس راهور ناجا از شهروندان خواست، زمان بازگشت از سفر خود را توزيع کرده و ضمن رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، زمان بازگشت از سفر را به روزهاي پاياني موکول نکنند.

وي درخواست سوم را اقدامات پليس راهنمايي و رانندگي دانست و گفت: اميدوارم احداث جاده‌هاي هراز و فيروزکوه زودتر انجام شود و مسيرهاي رفت و برگشت در اين محورها به شکل جداگانه باشد.