به گزارش پارس به نقل از ایسنا،مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) از تصویب یک فوریت طرح تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به ازدواج جوانان در مجلس خبر داد.

اصغر نورالله زاده گفت: این طرح با امضای 252 نفر از نمایندگان مجلس با قید دوفوریت تقدیم هیات رییسه شد که در نهایت با تصویب یک فوریت آن اختصاص 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق مهر امام رضا(ع) و بانکهای دولتی مورد موافقت قرار گرفت تا صندوق با اتکا به تجارب موفق خود در جهت ساماندهی پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان اقدام کند.

وی از طرح سبد جهیزیه خانواده به عنوان یکی دیگر از طرح‌های صندوق مهر امام رضا(ع) نام برد که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و ابراز امیدواری کرد: با ارائه طرح‌های متنوع در این خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با سرعت و سهولت بیشتری دنبال شود و کاهش سن ازدواج جوانان و کنترل مشکلات و پیامدهای اجتماعی ناشی از افزایش سن ازدواج را به دنبال داشته باشد.

نورالله زاده همچنین شناسایی و ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه امین را یکی از فعالیتهای در دست اقدام برشمرد و افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) با حمایت و تقویت صندوق‏های محلی، کارگزاری امور خود در برخی شهرستان‏ها را به این صندوقها واگذار می کند.

وی وصول مطالبات، ساماندهی شبکه‌ها و خوشه‌ها، اعطای تسهیلات و تجهیز منابع را از جمله شاخصهای ارزیابی عملکرد صندوق‌های استانی عنوان کرد.